Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie
Název práce v češtině: | Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational Activity of Intergenerational Center Julie |
Klíčová slova: | mezigenerační učení|předškolní vzdělávání|edukace seniorů|speciální pedagogika|sociální pedagogika|logopedie |
Klíčová slova anglicky: | intergenerational education|preschool education|education of adults and seniors|special pedagogy|social pedagogy|speech therapy |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.09.2019 |
Datum zadání: | 05.09.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.10.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se soustředí na Mezigenerační centrum Julie, které v sobě spojuje centrum denních služeb pro seniory a dospělé osoby a mateřskou školu, přičemž pracuje s klienty s poruchami komunikace. Cílem práce je popis vzdělávacích i výchovných aktivit s oběma skupinami klientů a zaměření na aktivity, které probíhají, když jsou skupiny pohromadě, a které se dají označit jako mezigenerační učení.
Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části přiblížím problematiku mezigeneračních vztahů v současné společnosti a představím několik druhů organizací, které se zabývají prací s více generacemi a aplikují mezigenerační programy. Také zmíním již existující práce a výzkumy na toto téma. Protože další důležitou část pedagogické činnosti Mezigeneračního centra Julie tvoří logopedická práce s klienty, uvedu vybrané logopedické metody, které se v centru využívají. V empirické části provedu vlastní výzkum (design případové studie) v Mezigeneračním centru Julie, jenž bude zahrnovat pozorování v zařízení a rozhovory s jednotlivými aktéry – vybranými klienty a pracovníky centra. |
Seznam odborné literatury |
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, 2017.
NEUBAUER, Karel a Tereza SKÁKALOVÁ. Poruchy komunikace u dospělých a stárnoucích osob. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. RABUŠICOVÁ, M., L. KAMANOVÁ a K. PEVNÁ. O mezigeneračním učení. Brno: Masarykova univerzita, 2011 RABUŠICOVÁ, M., K. BRÜCKNEROVÁ, L. KAMANOVÁ, P. NOVOTNÝ, K. PEVNÁ a Z. VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení: teorie, výzkum, praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2016. |