Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie
Název práce v češtině: Pedagogická činnost Mezigeneračního centra Julie
Název v anglickém jazyce: Educational Activity of Intergenerational Center Julie
Klíčová slova: mezigenerační učení|předškolní vzdělávání|edukace seniorů|speciální pedagogika|sociální pedagogika|logopedie
Klíčová slova anglicky: intergenerational education|preschool education|education of adults and seniors|special pedagogy|social pedagogy|speech therapy
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.09.2019
Datum zadání: 05.09.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.10.2019
Datum a čas obhajoby: 08.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se soustředí na Mezigenerační centrum Julie, které v sobě spojuje centrum denních služeb pro seniory a dospělé osoby a mateřskou školu, přičemž pracuje s klienty s poruchami komunikace. Cílem práce je popis vzdělávacích i výchovných aktivit s oběma skupinami klientů a zaměření na aktivity, které probíhají, když jsou skupiny pohromadě, a které se dají označit jako mezigenerační učení.
Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části přiblížím problematiku mezigeneračních vztahů v současné společnosti a představím několik druhů organizací, které se zabývají prací s více generacemi a aplikují mezigenerační programy. Také zmíním již existující práce a výzkumy na toto téma. Protože další důležitou část pedagogické činnosti Mezigeneračního centra Julie tvoří logopedická práce s klienty, uvedu vybrané logopedické metody, které se v centru využívají.
V empirické části provedu vlastní výzkum (design případové studie) v Mezigeneračním centru Julie, jenž bude zahrnovat pozorování v zařízení a rozhovory s jednotlivými aktéry – vybranými klienty a pracovníky centra.
Seznam odborné literatury
DLOUHÁ, Olga. Poruchy vývoje řeči. Praha: Galén, 2017.
NEUBAUER, Karel a Tereza SKÁKALOVÁ. Poruchy komunikace u dospělých a stárnoucích osob. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015.
RABUŠICOVÁ, M., L. KAMANOVÁ a K. PEVNÁ. O mezigeneračním učení. Brno: Masarykova univerzita, 2011
RABUŠICOVÁ, M., K. BRÜCKNEROVÁ, L. KAMANOVÁ, P. NOVOTNÝ, K. PEVNÁ a Z. VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení: teorie, výzkum, praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2016.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK