Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výběr aktivit dobrovolnictví v organizacích
Název práce v češtině: Výběr aktivit dobrovolnictví v organizacích
Název v anglickém jazyce: Selection of Volunteering Activities in Organizations
Klíčová slova: firemní filantropie|firemní dobrovolnictví|dobrovolnictví zaměstnanců|druhy dobrovolnictví|účast zaměstnanců
Klíčová slova anglicky: corporate philanthropy|corporate volunteering|employee volunteerism|types of volunteering|employee participation
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.06.2019
Datum zadání: 28.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.05.2020
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Jan Gruber, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit preferované druhy aktivit firemního dobrovolnictví v organizacích a faktory ovlivňující firemní dobrovolnictví z hlediska organizace a zaměstnanců. V práci je nejprve věnována pozornost vymezení firemního dobrovolnictví a jeho druhům, následně faktorům ovlivňujících firemní dobrovolnictví na úrovni organizace a jedince a komunikačním kanálům firemního dobrovolnictví. Dále se bude práce zaměřovat na situaci firemního dobrovolnictví v České republice. Součástí diplomové práce bude empirické šetření zaměřené na nabídku aktivit firemního dobrovolnictví ve vybraných českých organizacích, které budou osloveny prostřednictvím platformy firemního dobrovolnictví Zapojím se. Cílem šetření je zjistit, jak organizace sestavují nabídku dobrovolnických aktivit pro své zaměstnance a jakými komunikačními kanály o možnostech firemního dobrovolnictví zaměstnance informují. Dále bude cílem šetření identifikovat, jakých aktivit se dobrovolníci z řad zaměstnanců vybraných organizací účastní a jaké faktory ovlivňují jejich rozhodování o účasti. Empirické šetření bude provedeno se dvěma soubory respondentů prostřednictvím dotazníkového šetření. První šetření bude zahrnovat organizace oslovené prostřednictvím databáze organizace Zapojím se. Druhé šetření bude zaměřeno na zaměstnance těchto organizací, kteří se v posledních dvanácti měsících firemního dobrovolnictví účastnili. Dotazník pro zaměstnance bude distribuován HR manažery oslovených organizací.

Předběžná struktura práce
1 Firemní dobrovolnictví
1.1. Aktivity firemního dobrovolnictví
1.2. Faktory ovlivňující firemní dobrovolnictví
1.2.1. Organizační a individuální faktory firemního dobrovolnictví
1.2.2. Komunikační kanály firemního dobrovolnictví
2 Firemní dobrovolnictví v České republice
3 Empirické šetření
3.1 Výběr a druhy nabízených aktivit firemního dobrovolnictví ve vybraných organizacích
3.2 Výběr aktivit firemního dobrovolnictví a faktory rozhodování o účasti na firemním dobrovolnictví z pohledu zaměstnanců ve vybraných organizacích
Seznam odborné literatury
BENN, Suzanne a Dianne BOLTON. Key concepts in corporate social responsibility. Los Angeles: SAGE, 2011. ISBN 978-84787-929-5.

COLLIERAND, Jane a Rafael ESTEBAN. Corporate social responsibility and employee commitment. Business Ethics: A European Review. 2007, 16(1), s. 19–33. ISSN 1467-8608. Dostupné z: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1467-8608.2006.00466.x.

GAGNÉ, Marylène. The Oxford handbook of work engagement, motivation, and self-determination theory. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 978–0–19–979491–1.

KARATAŞ-ÖZKAN, Mine, Katerina NICOLOPOULOU a Mustafa ÖZBILGIN. Corporate social responsibility and human resource management: a diversity perspective. Cheltenham: Edward Elgar, 2015. ISBN 978-1-84844-793-6.

KIM, Hae-Ryong et al. Corporate Social Responsibility and Employee–Company Identification. Journal of Business Ethics. 2010, 95(4), s. 557–569. ISSN 0167-4544. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s10551-010-0440-2.

KOTLER, Philip a Nancy LEE. Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2005. ISBN 978-0-471-47611-5.

MEYER, John P. a Natalie J. ALLEN. Commitment in the workplace: theory, research, and application. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1997. ISBN 978-0-761-90105-1.

NEŠPOROVÁ, Michaela a Hans-Ludwig SCHMIDT. Firemní dobrovolnictví: Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: Publishing AISIS o.s., 2005. ISBN 80-239-6111-X.

PÍCHA, Kamil. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa nakladatelství, 2012. ISBN 978-808-7197-554.

SACCONI, Lorenzo, Giacomo D. ANTONI a Bruno S. FREY. Social Capital, Corporate Social Responsibility, Economic Behaviour and Performance. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-23568-7.

SACCONI, Lorenzo. Corporate social responsibility and corporate governance: the contribution of economic theory and related disciplines. New York: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-23654-7.

ŠIGUT, Zdeněk. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-046-7.

VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK