Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
ADHD u dívek
Název práce v češtině: ADHD u dívek
Název v anglickém jazyce: ADHD in girls
Klíčová slova: ADHD|ADHD u dívek|hyperaktivita|rozdíly v pohlaví|komorbidity
Klíčová slova anglicky: ADHD|ADHD in Girls|Hyperactivity|Gender Differences|Comorbidities
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.06.2019
Datum zadání: 19.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2019
Datum a čas obhajoby: 19.06.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Kolečková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zmapovat aktuální výzkumy týkající se ADHD u dívek a objasnit rozdíly v projevech ADHD u dívek a chlapců, popsat konkrétní projevy této poruchy u dívek a popsat možnosti diagnostiky ADHD se zaměřením na pedagogickou praxi. Obsahem literárně přehledové části bude objasnění rozdílů v projevech ADHD u dívek a chlapců, dívek s ADHD a bez ADHD. Dále bude obsahem možné komorbidity s ADHD jako jsou deprese, poruchy příjmu potravy a úzkosti. Závěr bude věnován možnostem diagnostiky ADHD s ohledem na školní praxi.
Návrh výzkumu se bude týkat nejčastějších projevů ADHD u dívek od 8 do 15 let ve školní třídě. Přehled projevů získán od cca 20 učitelů základních škol pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Tento přehled může sloužit pedagogům, školním psychologům a poradenským pracovníkům, aby věděli o specifických projevech ADHD u dívek a mohlo dojít k dřívějšímu rozpoznání této poruchy a jejímu zvládání a podpoře rozvoje těchto dívek.
Seznam odborné literatury
Cardoos, S. & Hinshaw, S. (2011). Friendship as Protection from Peer Victimization for Girls with and without ADHD. Journal of abnormal child psychology, 39, 1035-45.
Grskovic, J. A., & Zentall, S. S. (2010). Understanding ADHD in Girls: Identification and Social Characteristics [Online]. International Journal Of Special Education, 25(1), 171-184.
Malá, E. (2008). ADHD - symptomy a pohlaví [Online]. Česká A Slovenská Psychiatrie., 104(4), 172 - 179.
Skogli, E. & Teicher, M. & Andersen, P. & Hovik, K. & Øie, M. (2013). ADHD in girls and boys-gender differences in co-existing symptoms and executive function measures. BMC psychiatry, 1, 298.
Soffer, S. L., Mautone, J. A., & Power, T. J. (2007). Understanding girls with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): Applying research to clinical practice. International Journal of Behavioral Consultation and Therapy, 4(1), 14-29.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK