Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Název práce v češtině: Kompetence školského sociálního pracovníka v České republice
Název v anglickém jazyce: Competencies of a school social worker in the Czech Republic
Klíčová slova: Školská sociální práce|sociální práce|školství|kompetence|základní škola|pedagog|ředitel školy|poradenský pracovník|legislativa|financování
Klíčová slova anglicky: School social work|social work|education|competencies|primary and secondary school|teacher|headmaster|school counsellor|legislation|funding
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.06.2019
Datum zadání: 10.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.06.2019
Datum a čas obhajoby: 22.01.2020 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:18.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 22.01.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat důvody, které napovídají, že školská sociální práce v českém prostředí chybí. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude vycházet z publikovaných poznatků o potenciální podobě české školské sociální práce. Dále bude postavena na informacích z českých a zahraničních zdrojů o její podobě v zemích, kde je již zakotvená. V praktické části bude formou rozhovorů s (ne)pedagogickými pracovníky hledána odpověď na otázku, kdo a jakým způsobem momentálně vykonává ve školách činnosti, které spadají do kompetence školského sociálního pracovníka. Navazovat bude analýza toho, jakým způsobem jsou jednotliví pracovníci schopni plnit tyto funkce ať z časových, tak vzdělanostních důvodů.
Seznam odborné literatury
Allen-Meares, P., et. Al. (1996). Social work services in schools. Washington, R. O., & Welsh, B. L. 2nd ed. Boston: Allyn & Bacon.

Franklin, C. et Al. (2006). The School Services Sourcebook: A Guide for School-Based Professionals [online]. New York: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-517523-3.

Frey, A.J., et. al. (2013). School Social Work Practice Model - SSWAA.

Hardina, D. (2013). Interpersonal social work skills for community practice. New York: Springer Pub. ISBN 9780826108111.

Havrdová, Z. (1999). Kompetence v praxi sociální práce: metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. 1. vyd. Praha: Osmium. ISBN 80-902-0818-5.

Horner, N. et. Al. (2006). Social work in education and children's services. Exeter: Learning Matters. ISBN 9781844450459.

Hradečná, M. et al. (1998). Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: Karolinum. ISBN 80-718-4015-7.

Hughes, M. et. Al. (2007). Organisations and management in social work. London: SAGE. ISBN 9781412902014.

Hurrychová, E., et. Al. (2018). Asociace školské sociální práce. In: Asociace školské sociální práce v ČR, z.s. Praha 10. [online]. Dostupné z:http://www.asspcr.estranky.cz/

Kaplánek, M. (2012). Sociální pedagogika a sociální práce. Praha. [online].Dostupné z:http://is.jabok.cz/el/JA10/zima2012/S285/kaplanek-socped000.pdf

Kodymová, P. (2011). Školská sociální práce jako specializovaná oblast praxe profese sociální práce. Fórum sociální práce. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, č. 2, s. 29-37.

Kodymová, P. (2012). Školská sociální práce. In: Vzdělávání v sociální práci: Sborník z mezinárodní vědecké konference 5. dny sociální práce. Praha: Falon. ISBN 978-80-87432-07-5.

Massat, C., R. (2009). School social work: practice, policy, and research. 7th ed. Chicago, Ill.: Lyceum Books. ISBN 1-933478-02-0.

Matoušek, O. (2001). Základy sociální práce. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 80-717-8473-7.

Matoušek, O. (2008). Slovník sociální práce: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 2., přeprac. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-368-0.

National Association of Social Workers. (2019). NASW [online]. Washington [online]. Dostupné z: https://www.socialworkers.org/

Polcarová, M. (2013). Sociální pracovník na Základní škole Postoloprty. Sociální práce: Školská sociální práce. roč. 13, č. 2, s. 31-32.

Smith, R., S. (2009). Doing social work research. Maidenhead: McGraw-Hill Open University Press ISBN 9780335235643.

Stone, C. et al. (2015). The Transformed School Counselor. Cengage Learning. ISBN 978-1-305-53752-1.

Špeciánová, Š. (2007). Sociálně-právní ochrana dětí. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 978-80-86991-27-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK