Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Název práce v češtině: Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Název v anglickém jazyce: Alternative Approaches to Education at Selected High Schools
Klíčová slova: Alternativní přístupy ke vzdělávání|alternativní školy|střední školy|inovace ve vzdělávání|případová studie
Klíčová slova anglicky: Alternative Approaches to Education|Alternative Schools|High Schools|Inovations in Education|Case study
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2019
Datum zadání: 05.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.10.2019
Datum a čas obhajoby: 16.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách. Východisky práce budou problematika alternativního a inovativního vzdělávání v historických souvislostech a současná situace v této oblasti v Čechách a zahraničí se zaměřením na specifické prostředí středních škol. Práce se bude detailněji soustředit na tři vybrané střední školy, jejichž alternativní přístupy ke vzdělávání budou komplexně zkoumány metodou vícečetné případové studie. Cílem práce bude popis a analýza těchto alternativních přístupů ke vzdělávání, dílčími cíli dále analýza ideových východisek jednotlivých škol, identifikace specifik daných přístupů ke vzdělávání, zkoumání výuky a poukázání na přednosti i problémy alternativních přístupů ke vzdělávání vybraných škol.
Předběžná struktura práce:
1) Alternativní vzdělávání obecně, vymezení pojmu, stručné historické souvislosti
2) Současná situace v oblasti alternativní pedagogiky v ČR a v zahraničí
3) Specifické prostředí středních škol a charakteristika jejích studentů, střední školy s alternativním přístupem ke vzdělávání v ČR
4) Vícečetná případová studie vybraných středních škol v Praze s alternativním přístupem ke vzděláváním.
Seznam odborné literatury
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.

MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.

PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.

RÝDL, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Rýdl, 1994. ISBN 80-900035-8-3.

RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: Institut sociálních vztahů, nakladatelství, 2003. Pedagogika. ISBN 80-86642-17-8.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.

TICHÝ, František. Přírodní škola - cesta jako cíl, aneb, vyprávění o minulosti, současnosti a zkušenostech alternativního gymnázia. Semily: Geum, 2011. ISBN 978-80-86256-73-3.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK