Profesní problémy vychovatelů pracujících s osobami ve výkonu trestu odnětí svobody
Název práce v češtině: | Profesní problémy vychovatelů pracujících s osobami ve výkonu trestu odnětí svobody |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Professional problems of educators working with prisoners |
Klíčová slova: | vychovatel ve věznici|vězeňství|motivace|věznice|odsouzený |
Klíčová slova anglicky: | Correctional educator|penitentiary|motivation|prison|convict |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.06.2019 |
Datum zadání: | 05.06.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.10.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zreflekotvat problémové profesní situace, se ketrými se setkávají vychovatelé ve věznici, a dále zjistit, jakými způsoby tyto problémy řeší. Práce má tepreticko-empirický charakter. Teoretická část se zaměří na přehled teoretických poznatků týkajících se problematiky práce s odsouzenými osobami ve výkonu trestu odnětí svobody z pohledu sociální pedagogiky. Dále popíše pozici vychovatele ve věznici, náplň jjeho práce a požadavky na výkon této profese z hlediska osobnostních předpokladů a profesních kompetencí. V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum s využitím polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli ve třech různých věznicích Ministerstva spravedlnosti ČR. Výzkumná otázka zní: Jaké problémové situace řeší vychovatelé ve věznicích a jakými způsoby je řeší? Při vyhodnocení dat bude užito postupů zakotvené teorie. |
Seznam odborné literatury |
HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2., dopl. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2006. 183 s. ISBN 80-86708-30-6. HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-098. MAŘÁDEK, Vladimír. Výkladový slovník penologie. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2003. 142 s. ISBN 80-7042-256-4. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ E., MAREŠ, J., 2003. Pedagogický slovník. Čtvrté, aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-772-8. SOCHŮREK, Jan. Úvod do penologie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6. Právní rámec zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 218/2003 Sb., o soudnictví ve věcech mládeže, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád) ve znění pozdějších předpisů zákon č. 555/1992 Sb., o Vězeňské a justiční stráži České republiky, ve znění pozdějších předpisů zákon č. 169/1999 Sb.,o výkonu trestu odnětí svobody a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 345/1999 Sb., kterou se vydává řád výkonu trestu odnětí svobody, ve znění pozdějších předpisů |