Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní problémy vychovatelů pracujících s osobami ve výkonu trestu odnětí svobody
Název práce v češtině: Profesní problémy vychovatelů pracujících s osobami ve výkonu trestu odnětí svobody
Název v anglickém jazyce: Professional problems of educators working with prisoners
Klíčová slova: vychovatel ve věznici|vězeňství|motivace|věznice|odsouzený
Klíčová slova anglicky: Correctional educator|penitentiary|motivation|prison|convict
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2019
Datum zadání: 05.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.10.2019
Datum a čas obhajoby: 17.06.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zreflekotvat problémové profesní situace, se ketrými se setkávají vychovatelé ve věznici, a dále zjistit, jakými způsoby tyto problémy řeší. Práce má tepreticko-empirický charakter.
Teoretická část se zaměří na přehled teoretických poznatků týkajících se problematiky práce s odsouzenými osobami ve výkonu trestu odnětí svobody z pohledu sociální pedagogiky. Dále popíše pozici vychovatele ve věznici, náplň jjeho práce a požadavky na výkon této profese z hlediska osobnostních předpokladů a profesních kompetencí.
V empirické části bude proveden kvalitativní výzkum s využitím polostrukturovaných rozhovorů s vychovateli ve třech různých věznicích Ministerstva spravedlnosti ČR. Výzkumná otázka zní: Jaké problémové situace řeší vychovatelé ve věznicích a jakými způsoby je řeší? Při vyhodnocení dat bude užito postupů zakotvené teorie.
Seznam odborné literatury
HÁLA, Jaroslav. Úvod do teorie a praxe vězeňství. 2., dopl. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2006. 183 s. ISBN 80-86708-30-6.
HENDL, J., 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-098.
MAŘÁDEK, Vladimír. Výkladový slovník penologie. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2003. 142 s. ISBN 80-7042-256-4.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ E., MAREŠ, J., 2003. Pedagogický slovník. Čtvrté, aktualizované vydání. Praha: Portál. ISBN 80-7178-772-8.
SOCHŮREK, Jan. Úvod do penologie. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-287-6.
Právní rámec
zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 218/2003 Sb., o soudnictví ve věcech mládeže, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád) ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 555/1992 Sb., o Vězeňské a justiční stráži České republiky, ve znění pozdějších předpisů
zákon č. 169/1999 Sb.,o výkonu trestu odnětí svobody a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 345/1999 Sb., kterou se vydává řád výkonu trestu odnětí svobody, ve znění pozdějších předpisů
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK