Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami
Název práce v češtině: Raná péče a inkluzivní vzdělávání dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami
Název v anglickém jazyce: Early care and inclusive education for pre-school children with special educational needs
Klíčová slova: raná péče|předškolní zařízení|předškolní vzdělávání|speciální potřeby|inkluzivní vzdělávání|diagnostika
Klíčová slova anglicky: early care|preschool facilities|preschool education|special needs|inclusive education|diagnostics
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.06.2019
Datum zadání: 05.06.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.11.2019
Datum a čas obhajoby: 03.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Obsah práce bude ve velké míře vycházet z osobních pracovních zkušeností získaným v rámci praxe ve Fakultní MŠ se speciální péčí, jejíž součástí je Speciální pedagogické centrum. Toto odborné pracoviště je specifické tím, že se nespecializuje na práci s dětmi s jedním druhem oslabení, jako jiná odborná pracoviště, ale v jeho péči je cca 200 klientů – dětí především předškolního věku s různými speciálními vzdělávacími potřebami / autismus, dysfázie, opožděný Diplomová práce se bude zabývat specifiky daného odborného pracoviště a dalších odborných pracovišť, které poskytují ranou péči a korigují následný průběh inkluzivního vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním zařízení.
Výzkumným cílem práce bude porovnat úspěšnost inkluzivního vzdělávání dětí, kterým byla před vstupem do předškolního zařízení poskytována systematická raná péče a dětí, které byly diagnostikovány až v průběhu předškolního vzdělávání.
Budou využity především metody kvalitativního výzkumu – pozorování, kazuistika, rozhovor.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, M. BYTEŠNÍKOVÁ, I. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012
HRADÍLKOVÁ, T. Praxe a metody rané péče v ČR. Praha: Portál, 2018
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2015
ŠÁNDOROVÁ, Z. Raná péče v referenčním poli speciální pedagogiky a sociálních služeb. Univerzita Pardubice, 2017
NEWMAN S., Hry a činnsoti pro vývoj dítěte s postižením, Portal 2004
KERR S., Dítě se speciálními potřebami, Portal 1997
HAEFELE B., WOLF-FILSINGER M., Každý začátek v matřské škole je těžký, Portal 1993
VÁGNEROVÁ M., Vývojová psychologie. Dětství a dospívání, Karolinum
https://www.ranapece.cz/olomouc1/pomucky-a-literatura/

Legislativa :
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách
Vyhláška č. 27/2016 sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění účinném od 1. 9. 2017
Vyhláška č.14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK