Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl |
---|---|
Název práce v češtině: | Digitální výukové hry perspektivou žáků základních škol |
Název v anglickém jazyce: | Digital educational games from the perspective of primary school pupils |
Klíčová slova: | digitální výukové hry|žáci|základní škola|vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | digital educational games|pupils|primary school|education |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michal Švarný |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.05.2019 |
Datum zadání: | 28.05.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.11.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | MgA. Ondřej Javora, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je prozkoumat využívání digitálních výukových her z perspektivy žáků základních škol a popsat jejich informační chování v souvislosti s používáním výukových her. V teoretické části budou charakterizovány různé pohledy na výukové hry a jejich využívání ve školní praxi, zároveň bude popsán možný vliv rodičů a fenomén tzv. digitálního rodičovství. Praktická část bude realizována formou focus groups se žáky základních škol zaměřených na dané téma. Výsledky budou zasazeny do kontextu současného empirického i teoretického výzkumu využívání her ve výuce. Přínosem práce bude kvalitativní analýza informačního chování žáků a identifikace jejich rozmanitých postojů k výukovým hrám a efektivnosti her ve výuce. Na základě výsledků budou formulovány hypotézy pro možný následný kvantitativní výzkum. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
GEE, J. P. (2003).What video games have to teach us about learning and literacy. New York, Palgrave Macmillan. BECKER, K. (2017).Choosing and using digital games in the classroom: a practical guide. SPRINGER. FREITAS, S. D., & MAHARG, P. (2011).Digital games and learning. New York, N.Y., Continuum. Marklund, B. B. (2015).Unpacking digital game-based learning: the complexities of developing and using educational games. University of Skövde, Skövde. ROMERO, M., SAWCHUK, K., BLAT, J., SAYAGO, S., & OUELLET, H. (2017). Game-Based Learning Across the Lifespan Cross-Generational and Age-Oriented Topics. |