Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl
Název práce v jazyce práce (slovenština): Digitálne výukové hry perspektívou žiakov základných škôl
Název práce v češtině: Digitální výukové hry perspektivou žáků základních škol
Název v anglickém jazyce: Digital educational games from the perspective of primary school pupils
Klíčová slova: digitální výukové hry|žáci|základní škola|vzdělávání
Klíčová slova anglicky: digital educational games|pupils|primary school|education
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michal Švarný
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.05.2019
Datum zadání: 28.05.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.11.2019
Datum a čas obhajoby: 02.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: MgA. Ondřej Javora, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je prozkoumat využívání digitálních výukových her z perspektivy žáků základních škol a popsat jejich informační chování v souvislosti s používáním výukových her. V teoretické části budou charakterizovány různé pohledy na výukové hry a jejich využívání ve školní praxi, zároveň bude popsán možný vliv rodičů a fenomén tzv. digitálního rodičovství. Praktická část bude realizována formou focus groups se žáky základních škol zaměřených na dané téma. Výsledky budou zasazeny do kontextu současného empirického i teoretického výzkumu využívání her ve výuce. Přínosem práce bude kvalitativní analýza informačního chování žáků a identifikace jejich rozmanitých postojů k výukovým hrám a efektivnosti her ve výuce. Na základě výsledků budou formulovány hypotézy pro možný následný kvantitativní výzkum.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
GEE, J. P. (2003).What video games have to teach us about learning and literacy. New York, Palgrave Macmillan.
BECKER, K. (2017).Choosing and using digital games in the classroom: a practical guide. SPRINGER.
FREITAS, S. D., & MAHARG, P. (2011).Digital games and learning. New York, N.Y., Continuum.
Marklund, B. B. (2015).Unpacking digital game-based learning: the complexities of developing and using educational games. University of Skövde, Skövde.
ROMERO, M., SAWCHUK, K., BLAT, J., SAYAGO, S., & OUELLET, H. (2017). Game-Based Learning Across the Lifespan Cross-Generational and Age-Oriented Topics.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK