Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Název práce v češtině: Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Název v anglickém jazyce: Common activities of parents and children in educational context
Klíčová slova: Důležití dospělí|dospívající|rodičovské styly výchovy|společné činnosti|volný čas
Klíčová slova anglicky: Significant others|adolescents|parenting styles|common activities|free time
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.05.2019
Datum zadání: 21.05.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.05.2019
Datum a čas obhajoby: 14.09.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Projekt diplomové práce se zaměřuje na edukační souvislosti rodinné výchovy a vztahů rodičů a dětí. Literárně-přehledová část se zaměří na společné činnosti rodičů a dětí v rámci působení důležitých dospělých v rodině a zároveň o zřejmé souvislosti i jako významného edukačního prostředku. Jeho cílem je aktualizovat poznatky o společných činnostech rodičů a dětí (Gillernová, 2009). Projekt má charakter empirické studie s kombinovaným designem (kvantitativní část - dotazníkové šetření u dětí od 12 do 16 ti let; kvalitativní část - polostrukturované rozhovory s několika dětmi).
Získaná data budou zpracována standardními statistickými postupy a jejich výsledky mohou sloužit poradenské praxi i rozšíření poznatků o výchovných interakcích v rodině.
Seznam odborné literatury
Bowers, E., Johnson, S., Buckingham, M., Gasca, S., Warren, D., Lerner, J., & Lerner, R. (2014). Important Non-parental Adults and Positive Youth Development Across Mid- to Late Adolescence: The Moderating Effect of Parenting Profiles. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 897-918.

Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. ISV.

Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá Psychologie.

Sarwar, S. (2016). Influence of Parenting Style on Children's Behaviour.

Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Portál, sro

Zuzanek, J., & Hilbrecht, M. (2018). Do parents matter? Teens’ time use, academic performance and well-being. Enfances Familles Générations. Revue interdisciplinaire sur la famille contemporaine.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK