Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech
Název práce v češtině: | Společné aktivity rodičů a dětí v edukačních souvislostech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Common activities of parents and children in educational context |
Klíčová slova: | Důležití dospělí|dospívající|rodičovské styly výchovy|společné činnosti|volný čas |
Klíčová slova anglicky: | Significant others|adolescents|parenting styles|common activities|free time |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.05.2019 |
Datum zadání: | 21.05.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.05.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2020 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Projekt diplomové práce se zaměřuje na edukační souvislosti rodinné výchovy a vztahů rodičů a dětí. Literárně-přehledová část se zaměří na společné činnosti rodičů a dětí v rámci působení důležitých dospělých v rodině a zároveň o zřejmé souvislosti i jako významného edukačního prostředku. Jeho cílem je aktualizovat poznatky o společných činnostech rodičů a dětí (Gillernová, 2009). Projekt má charakter empirické studie s kombinovaným designem (kvantitativní část - dotazníkové šetření u dětí od 12 do 16 ti let; kvalitativní část - polostrukturované rozhovory s několika dětmi).
Získaná data budou zpracována standardními statistickými postupy a jejich výsledky mohou sloužit poradenské praxi i rozšíření poznatků o výchovných interakcích v rodině. |
Seznam odborné literatury |
Bowers, E., Johnson, S., Buckingham, M., Gasca, S., Warren, D., Lerner, J., & Lerner, R. (2014). Important Non-parental Adults and Positive Youth Development Across Mid- to Late Adolescence: The Moderating Effect of Parenting Profiles. Journal of Youth and Adolescence, 43(6), 897-918.
Čáp, J. (1996). Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. ISV. Gillernová, I. (2009). Společné činnosti rodičů a dětí a styly rodičovské výchovy. Československá Psychologie. Sarwar, S. (2016). Influence of Parenting Style on Children's Behaviour. Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Portál, sro Zuzanek, J., & Hilbrecht, M. (2018). Do parents matter? Teens’ time use, academic performance and well-being. Enfances Familles Générations. Revue interdisciplinaire sur la famille contemporaine. |