Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Informační chování žáků 8. a 9. tříd ve vztahu k ochraně vlastního soukromí na sociálních sítích
Název práce v češtině: Informační chování žáků 8. a 9. tříd ve vztahu k ochraně vlastního soukromí na sociálních sítích
Název v anglickém jazyce: Information behavior of 8th and 9th grade pupils in relation to the protection of their own privacy on social networks
Klíčová slova: Dospívající|teenageři|sociální sítě|sociální média|soukromí|ochrana soukromí|Facebook|Instagram
Klíčová slova anglicky: Teenagers|social network|social media|privacy|privacy protection|Facebook|Instagram
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Lipková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.05.2019
Datum zadání: 20.05.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.06.2019
Datum a čas obhajoby: 21.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.12.2020
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá informačním chování žáků 8. a 9. tříd základních škol ve vztahu k ochraně jejich vlastního soukromí na sociálních sítích Facebook a Instagram. Cílem práce je zjistit:
- jak se žáci zajímají o problematiku ochrany svého soukromí na těchto sítích a odkud čerpají tyto informace (rodiče, škola),
- zda jsou si vědomi asociovaných rizik a jak je ve svém chování zohledňují,
- jestli znají nástroje, které jsou jim na těchto sítích k dispozici,
- jak výše uvedené ovlivňuje jejich vystupování na vybraných sociálních sítích z pohledu obsahu a formy sdílených informací.
Teoretická část práce se zabývá především charakteristikou vybraných sociálních sítí Facebook a Instagram z hlediska možností ochrany soukromí vůči možným hrozbám. Praktická část bude prezentovat výsledky kvantitativního výzkumu, který bude realizován formou dotazníku mezi žáky 8. a 9. tříd základních škol.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BOYD, danah. Je to složitější: sociální život teenagerů na sociálních sítích. Praha: Akropolis, 2017. ISBN 978-80-7470-165-8.
ČERMÁK, Miloš. Facebook - Sociální média - módní vlna, nebo revoluce v komunikaci?. Mladá fronta, 2011. ISBN 978-80-204-2336-8.
KIRKPATRICK, David. Pod vlivem Facebooku: příběh z nitra společnosti, která spojuje svět. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3573-0.
STEINBERG, Stacey b. Sharenting: Children's Privacy in the Age of Social Media. Emory Law Journal [online]. 2016, 66(4), 839-884 [cit. 2019-01-24]. ISSN 00944076.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2014. Psyché (Grada). ISBN 978-80-210-7527-6.
UHLS, Yalda T. Mediální mámy a digitální tátové: rady, které na internetu nenajdete. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1317-8.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK