Spolupráce školy a OSPOD při řešení zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: | Spolupráce školy a OSPOD při řešení zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The cooperation between school and OSPOD in adressing school abstenteesim at primary school |
Klíčová slova: | OSPOD|škola|zanedbávání školní docházky|první stupeň základní školy|spolupráce|nefunkční rodinné prostředí|sociálně-patologické vlivy|učitel|sociální pracovník |
Klíčová slova anglicky: | OSPOD|school|absenteeism school attendance|primary school|cooperation|dysfunctional family environment|socio-pathological effects|teacher|social worker |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.04.2019 |
Datum zadání: | 13.04.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.01.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Ve své magisterské diplomové práci se budu zabývat spoluprací školy a OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), se zaměřením na zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy. Spolupráce OSPOD s dalšími subjekty tvoří významnou součást náplně práce sociálních pracovníků OSPOD. Ve škole, a zvláště pak na prvním stupni základní školy se mohou projevit nežádoucí dopady nefunkčního rodinného prostředí nebo jiných sociálně-patologických vlivů na dítě. Významnou roli tak hraje také učitel, který může upozornit na nežádoucí projevy chování dítěte, na zanedbávání školní docházky. Kvalitní spolupráce sociálního pracovníka OSPOD a učitelů základních škol při řešení zanedbávání školní docházky tak může významně pozitivně ovlivnit život dítěte. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část. První část bude tvořit teoretický základ problematiky a v rámci empirické části práce budou data získávána pomocí případové studie zaměřené na spolupráci mezi OSPOD a vybranou základní školou. |
Seznam odborné literatury |
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha: Grada
Kalibová, P., Kaliba, M. (2014). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství. Hradec Králové: Gaudeamus Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jsou součást profese. Praha: Portál Langmeier, J., Matějíček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum Matoušek, O., Pazlarová, H. (2016). Státní orgány sociálněprávní ochrany dětí: dobrá praxe z pohledu rodin a pracovníků. Praha: Karolinum Pemová, T., Ptáček, R. (2016). Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada Vágnerová, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada Zákon č. 359/1999 Sb. Zákon o sociálně-právní ochraně dětí Zákon č. 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník |