Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce školy a OSPOD při řešení zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy
Název práce v češtině: Spolupráce školy a OSPOD při řešení zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy
Název v anglickém jazyce: The cooperation between school and OSPOD in adressing school abstenteesim at primary school
Klíčová slova: OSPOD|škola|zanedbávání školní docházky|první stupeň základní školy|spolupráce|nefunkční rodinné prostředí|sociálně-patologické vlivy|učitel|sociální pracovník
Klíčová slova anglicky: OSPOD|school|absenteeism school attendance|primary school|cooperation|dysfunctional family environment|socio-pathological effects|teacher|social worker
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.04.2019
Datum zadání: 13.04.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.01.2020
Datum a čas obhajoby: 08.09.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Ve své magisterské diplomové práci se budu zabývat spoluprací školy a OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), se zaměřením na zanedbávání školní docházky na prvním stupni základní školy. Spolupráce OSPOD s dalšími subjekty tvoří významnou součást náplně práce sociálních pracovníků OSPOD. Ve škole, a zvláště pak na prvním stupni základní školy se mohou projevit nežádoucí dopady nefunkčního rodinného prostředí nebo jiných sociálně-patologických vlivů na dítě. Významnou roli tak hraje také učitel, který může upozornit na nežádoucí projevy chování dítěte, na zanedbávání školní docházky. Kvalitní spolupráce sociálního pracovníka OSPOD a učitelů základních škol při řešení zanedbávání školní docházky tak může významně pozitivně ovlivnit život dítěte. Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část. První část bude tvořit teoretický základ problematiky a v rámci empirické části práce budou data získávána pomocí případové studie zaměřené na spolupráci mezi OSPOD a vybranou základní školou.
Seznam odborné literatury
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha: Grada
Kalibová, P., Kaliba, M. (2014). Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v kontextu současného školství. Hradec Králové: Gaudeamus
Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jsou součást profese. Praha: Portál
Langmeier, J., Matějíček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum
Matoušek, O., Pazlarová, H. (2016). Státní orgány sociálněprávní ochrany dětí: dobrá praxe z pohledu rodin a pracovníků. Praha: Karolinum
Pemová, T., Ptáček, R. (2016). Zanedbávání dětí: příčiny, důsledky a možnosti hodnocení. Praha: Grada
Vágnerová, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese
Výrost, J., Slaměník, I. (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada
Zákon č. 359/1999 Sb. Zákon o sociálně-právní ochraně dětí
Zákon č. 89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK