Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojetí úspěchu a neúspěchu při práci s klienty z pohledu pracovníků střediska výchovné péče
Název práce v češtině: Pojetí úspěchu a neúspěchu při práci s klienty z pohledu pracovníků střediska výchovné péče
Název v anglickém jazyce: The conception of the succes and failure while working with the clients from the point of view of the educational care center´s workers
Klíčová slova: středisko výchovné péče|riziková mládež|(pedagogičtí) pracovníci|profesní sebehodnocení|úspěch|neúspěch
Klíčová slova anglicky: educational care center|at-risk youth|(teaching) staff|self-evaluation|success|failure
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.04.2019
Datum zadání: 11.04.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.05.2019
Datum a čas obhajoby: 03.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, jak pracovníci střediska výchovné péče vnímají úspěšnost a neúspěšnost své práce a podle jakých ukazatelů hodnotí svou práci. Odborná literatura upozorňuje na to, že neexistují sebediagnostická kritéria na posouzení úspěchu a neúspěchu této práce.
Práce bude mít empiricko-teoretický charakter. V teoretické části bude pozornost věnována nejprve střediskům výchovné péče, jejich poslání a činnosti. Dále klientům středisek výchovné péče, charakteru jejich výchovných obtíží. Na závěr pracovníkům středisek výchovné péče, jejich pracovní náplni ve vztahu ke klientům a pozitivním i negativním aspektům výkonu jejich profese.
V empirické části bude proveden výzkum ve vztahu k výše uvedenému cíli práce. Metodologie bude založena na kvalitativním šetření formou polostrukturovaných rozhovorů. Data budou zpracována s použitím zakotvené teorie (otevřené kódování, vyložení karet).
Seznam odborné literatury
JANSKÝ, P. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-534-9.
KRAUS, B. POLÁČKOVÁ, V., et al. Člověk – prostředí – výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vydání. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I.: Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 3. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6311-2.
WAGNEROVÁ, I. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2361-7.
ŽUFNÍČEK, J., et al. Vybraná témata vychovatelské praxe: inspirace pro vychovatele v zařízeních ústavní a ochranné výchovy. Praha: Národní ústav pro vzdělání, 2012. ISBN 978-80-87652-59-6.
Legislativa:
- Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů,
- Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK