Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Advanced Learners and Native Speakers in Czech ELT Classes
Název práce v češtině: Velmi pokročilí studenti a rodilí mluvčí v hodinách angličtiny v českém školství
Název v anglickém jazyce: Advanced Learners and Native Speakers in Czech ELT Classes
Klíčová slova: Vysoce pokročilí studenti|bilingvní studenti|slovní zásoba|slovní zásoba studentů|případová studie|receptivní slovní zásoba|produktivní slovní zásoba
Klíčová slova anglicky: Advanced learners|bilingual students|vocabulary|student vocabulary size|case study|receptive vocabulary|productive vocabulary
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.03.2019
Datum zadání: 25.03.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 02.04.2019
Datum a čas obhajoby: 02.09.2020 08:40
Datum odevzdání elektronické podoby:06.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Pavlína Šaldová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Učitelé angličtiny na středních školách a obzvláště pak na gymnáziích se stále častěji setkávají se studenty, kteří jazykovou pokročilostí v angličtině převyšují zbytek třídy. Může jít o studenty, kteří vyrůstají v bilingvní rodině či kteří delší dobu pobývali v anglofonním prostředí, může jít samozřejmě i o studenty mimořádně jazykově nadané. I pro tyto studenty je však navštěvování hodin angličtiny povinné a učitelé často nevědí, jak je mají do výuky zapojit či jak je dále jazykově rozvíjet. I přes jejich pokročilost je pravděpodobné, že tito studenti mají ve svých znalostech anglického jazyka mezery. Tato diplomová práce se pokusí ověřit hypotézu, že jednou z jejich možných slabších stránek je rozsah slovní zásoby. U vzorku těchto studentů budou provedeny testy na rozsah slovní zásoby. Ty pak budou součástí několika případových studií popisujících typické portréty pokročilého studenta angličtiny na střední škole v ČR. Výstupem práce budou konkrétní doporučení pro vyučující, na které oblasti by se při práci s rozvojem jazykových dovedností u těchto studentů mohli zaměřit s jakými zdroji by mohli pracovat.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Long, M.H., Granena, G. and Montero, F., 2018. What Does Critical Period Research Reveal about Advanced L2 Proficiency?. The Handbook of Advanced Proficiency in Second Language Acquisition, pp.51-71.

Uccelli, P. and Páez, M.M., 2007. Narrative and vocabulary development of bilingual children from kindergarten to first grade: Developmental changes and associations among English and Spanish skills. Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 38(3), pp.225-236.

Thordardottir, E., Rothenberg, A., Rivard, M.E. and Naves, R., 2006. Bilingual assessment: Can overall proficiency be estimated from separate measurement of two languages?. Journal of Multilingual Communication Disorders, 4(1), pp.1-21.

Hsueh-Chao, M.H. and Nation, P., 2000. Unknown vocabulary density and reading
comprehension. Reading in a foreign language, 13(1), pp.403-30.

Golkar, M. and Yamini, M., 2007. Vocabulary, proficiency and reading comprehension. The Reading Matrix, 7(3).

Kameli, S. and Baki, R.B., 2013. The impact of vocabulary knowledge level on EFL reading comprehension. International Journal of Applied Linguistics and English Literature, 2(1), pp.85-89.

Laufer, B. and Goldstein, Z., 2004. Testing vocabulary knowledge: Size, strength, and computer adaptiveness. Language learning, 54(3), pp.399-436.

Zimmerman, C.B. and Schmitt, N., 2005. Lexical questions to guide the teaching and learning of words. The CATESOL Journal, 17(1), pp.164-170.
Schmitt, N., 2007. Current perspectives on vocabulary teaching and learning. In International handbook of English language teaching (pp. 827-841). Springer, Boston, MA.

Read, J., 2000. Assessing vocabulary. Cambridge: Cambridge university press.
Lemhöfer, K. and Broersma, M., 2012. Introducing LexTALE: A quick and valid lexical test for advanced learners of English. Behavior research methods, 44(2), pp.325-343.

Arnaud, P.J. and Savignon, S.J., 1997. Rare words, complex lexical units and the advanced learner. Second language vocabulary acquisition, pp.157-173.

Webb, S.A., 2018. Advanced Lexical Development. The Handbook of Advanced Proficiency in Second Language Acquisition, pp.401-418.

Schmitt, N. and Meara, P., 1997. Researching vocabulary through a word knowledge framework: Word associations and verbal suffixes. Studies in second language acquisition, 19(1), pp.17-36.

Schmitt, N., 2010. Researching vocabulary: A vocabulary research manual. Springer.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK