Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role pedagoga ve vzdělávání nadaných
Název práce v češtině: Role pedagoga ve vzdělávání nadaných
Název v anglickém jazyce: Teachers' role in the education of gifted children
Klíčová slova: nadáné dítě|učitel|inteligence|vzdělávání|stigmatizace|motivace|potenciál|talent
Klíčová slova anglicky: gifted child|teacher|intelligence|education|labelling|motivation|potential|talent
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.02.2019
Datum zadání: 20.02.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.05.2019
Datum a čas obhajoby: 17.06.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2020
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá rolí pedagoga v procesu vzdělávání nadaných žáků. Cílem práce je porozumět tomu, jaký vliv má osobnost a přístup pedagoga na rozvoj potenciálu nadaných žáků a na jejich motivaci ke vzdělávání. V teoretické části se práce bude nejprve zabývat problematikou nadaných dětí. Dále se zaměří na osobnost pedagoga, konstrukce nadání, nastavení mysli a komunikaci s žákem jako na hlavní faktory ovlivňující vzdělávání nadaného dítěte. Praktická část bude obsahovat kvalitativní výzkum vedený formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími nadaných dětí. Dále pak rozhovory s vybranými nadanými žáky za účelem zjištění vlivu učitelského postoje na jejich vzdělávání a motivaci. Výsledky kvalitativní analýzy přinesou nové poznatky o vlivu pedagogů na vzdělávání nadaných, a to jak z perspektivy vyučujících, tak i nadaných žáků.
Seznam odborné literatury
Havigerová, J.-M., 2013. Vyhledávání nadaných v předškolním věku, České Budějovice: Grada.
Hříbková, L., 2009. Nadání a nadaní, Praha: Grada.
Jurášková, J., 2006. Základy pedagogiky nadaných, Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství.
Laznibatová, J., 2001. Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Bratislava: Iris.
Millerová, A., 2012. Drama nadaného dítěte přepracované a rozšířené vydání., Praha: Triton.
Mudrák, J., 2015. Nadané děti a jejich rozvoj, České Budějovice: Grada.
Plháková, A., 1999. Přístupy ke studiu inteligence, Olomouc: Univerzita Palackého.
Portešová, Š., 2011. Rozumově nadané děti s dyslexií, Praha: Portál.
Renzulli, J. et al., 2008. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí, Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK