Role pedagoga ve vzdělávání nadaných
Název práce v češtině: | Role pedagoga ve vzdělávání nadaných |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teachers' role in the education of gifted children |
Klíčová slova: | nadáné dítě|učitel|inteligence|vzdělávání|stigmatizace|motivace|potenciál|talent |
Klíčová slova anglicky: | gifted child|teacher|intelligence|education|labelling|motivation|potential|talent |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.02.2019 |
Datum zadání: | 20.02.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.05.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.04.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato diplomová práce se zabývá rolí pedagoga v procesu vzdělávání nadaných žáků. Cílem práce je porozumět tomu, jaký vliv má osobnost a přístup pedagoga na rozvoj potenciálu nadaných žáků a na jejich motivaci ke vzdělávání. V teoretické části se práce bude nejprve zabývat problematikou nadaných dětí. Dále se zaměří na osobnost pedagoga, konstrukce nadání, nastavení mysli a komunikaci s žákem jako na hlavní faktory ovlivňující vzdělávání nadaného dítěte. Praktická část bude obsahovat kvalitativní výzkum vedený formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími nadaných dětí. Dále pak rozhovory s vybranými nadanými žáky za účelem zjištění vlivu učitelského postoje na jejich vzdělávání a motivaci. Výsledky kvalitativní analýzy přinesou nové poznatky o vlivu pedagogů na vzdělávání nadaných, a to jak z perspektivy vyučujících, tak i nadaných žáků. |
Seznam odborné literatury |
Havigerová, J.-M., 2013. Vyhledávání nadaných v předškolním věku, České Budějovice: Grada. Hříbková, L., 2009. Nadání a nadaní, Praha: Grada. Jurášková, J., 2006. Základy pedagogiky nadaných, Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Laznibatová, J., 2001. Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie, Bratislava: Iris. Millerová, A., 2012. Drama nadaného dítěte přepracované a rozšířené vydání., Praha: Triton. Mudrák, J., 2015. Nadané děti a jejich rozvoj, České Budějovice: Grada. Plháková, A., 1999. Přístupy ke studiu inteligence, Olomouc: Univerzita Palackého. Portešová, Š., 2011. Rozumově nadané děti s dyslexií, Praha: Portál. Renzulli, J. et al., 2008. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí, Praha: Portál. |