Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní hodnocení z pohledu studentů učitelství 1.stupně ZŠ
Název práce v češtině: Školní hodnocení z pohledu studentů učitelství 1.stupně ZŠ
Název v anglickém jazyce: School Assessment from Primary Education Trainees Point of View
Klíčová slova: školní hodnocení|příprava učitelů|primární vzdělávání|učitelská profese
Klíčová slova anglicky: school assessment|teacher training|primary education|teaching profession
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.02.2019
Datum zadání: 20.02.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.02.2019
Datum a čas obhajoby: 16.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 16.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hodnocení ve vyučování významně ovlivňuje kvalitu výchovně-vzdělávacího procesu. Učiteli umožňuje nejen posuzovat úspěšnost vyučování, ale i plánovat další cíle vyučování i prostředky jejich naplnění, tedy především obsah vyučování, volbu metod a organizačních forem. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké typy a formy školního hodnocení studenti učitelství pro 1. stupeň preferují. Sekundárními cíli je identifikovat, co ovlivňuje preference studentů při volbě typů a forem školního hodnocení, a porovnat názory studentů 1., 3. a 5. ročníků na školní hodnocení. Výzkumné šetření bude koncipováno jako kvantitativní studie, kde respondenty budou studující obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
Předběžná osnova práce: Vymezení pojmu hodnocení a školní hodnocení; Funkce hodnocení; Typy a formy hodnocení; Příprava učitelů primárního vzdělávání; Metodologie práce; Analýza a interpretace kvantitativního šetření; Diskuse výsledků
Seznam odborné literatury
ČÁP, J. & MAREŠ, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
KOLÁŘ, Z. & ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada.
KOSÍKOVÁ, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada.
MAREŠ, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
SHÁNILOVÁ, I. (2010). Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae, roč. 4, č. 1, s. 41–53.
SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.
STARÝ, K, LAUFKOVÁ, V. a kol. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál.
VALIŠOVÁ, A. & KASÍKOVÁ, H. (eds). (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK