Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství
Název práce v češtině: | Možnosti a limity sociální práce ve speciálním školství |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Potential and limits of social work in special education |
Klíčová slova: | Sociální práce|školství|speciální školství|handicap|sociální pracovník ve speciálním školství|ředitel školy|zástupce ředitele školy|prognóza školské sociální práce v budoucnosti |
Klíčová slova anglicky: | social work|education|special education|handicap|social worker in special education|headteacher|deputy headteacher|prognosis of future school social work |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Kateřina Šámalová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.02.2019 |
Datum zadání: | 07.02.2019 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.11.2022 |
Datum a čas obhajoby: | 07.02.2023 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.01.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.02.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce zpracovává možnost uplatnění sociálních pracovníků ve speciálním školství. Teoretická část se věnuje popisu jednotlivých oblastí charakteristických pro porozumění této problematice tak, že se ve výkladu postupuje od obecných údajů o sociální práci ke konkrétnímu zaměření práce sociálních pracovníků ve speciálních školách. Kapitoly v praktické části jsou řazeny v takovém pořadí, aby pomohly najít objektivní odpovědi na výzkumné otázky, které tvoří základ bakalářské práce. Obsah praktické části by měl poskytnout oporu pro vyhodnocení závěrů poskytnutých v textu na bázi výzkumných cílů. Např. se jedná o zmapování sociálně podmíněných problémů, které jsou ve školním prostředí nejakutnější, popř. zjištění způsobů, jakými je či není vykonávána práce, kterou může mít v kompetenci sociální pracovník. |
Seznam odborné literatury |
Hurychová, Eva. (2017). Sešit sociální práce, č. 1. Viditelná absence školské sociální práce. Ministerstvo práce a sociálních věcí. ISBN 978-80-7421-136-2 Checchak, Derek. (2008), in Mátel, Andrej. (2019). Teorie sociální práce I. (str. 31-33, 35). ISBN 978-80-271-2825-9 Jirásková, Miroslava, Tomanová, Jitka. (2011). Vybrané kapitoly ze sociální politiky. Univerzita Palackého: Olomouc. Pedagogická fakulta, 67 str. Klimentová, Eva. (2013). Sociální práce: teorie a metody I. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3439-1. Knetlová, Zlata. (2017). Čí je to hra?: Zapojování dětí do rozhodovacích procesů jako promyšlená strategie při práci s rodinou ve sporech o dítě. České Budějovice: Krizové centrum pro děti a rodinu. ISBN 978-80904854-6-4 Kopřiva, Karel. (2013). Lidský vztah jako součást profese. 6. vyd. Praha: Portál (str. 16-18). ISBN 978-80-262-0528-9 Matoušek, Oldřich a kol. (2013). Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0366-7 Nešpor, Karel. (2011). Návykové chování a závislost. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-908-8 Ptáček, Radek, Kuželová, Hana. (2011). Emocionální vývoj dítěte v prostředí NRP. Právo a rodina. Roč. 13. č. 9. (str. 1-4). ISSN 1212-866X Sirovátka, Tomáš. (2004). Sociální exkurze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. Fakulta sociálních studií. ISBN 80-210-3455-6 |