Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů
Název práce v češtině: | Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Influence of family environment on adolescent reading |
Klíčová slova: | adolescenti|čtenářství|rodina|vliv rodinného prostředí|faktory ovlivňující čtenářství |
Klíčová slova anglicky: | adolescents|reading|family|influence of family environment|factors influencing reading |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.01.2019 |
Datum zadání: | 29.01.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 27.01.2021 14:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.12.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.01.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V teoretické části práce bude definován vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů a budou popsány vybrané výzkumy čtenářství adolescentů, které proběhly v České republice i v zahraničí. V praktické části práce bude připravena kvalitativní studie vlivu rodinného prostředí na čtenářství adolescentů a zachyceny i dalších vlivy, které čtenářské návyky této věkové skupiny ovlivňují. Jedním z důležitých cílů je zaměřit se na interpretaci výsledků velkého národního výzkumu České děti jako čtenáři 2017, a pomocí dalších metod výsledky detailněji vysvětlit. Bude využita kombinace kvalitativních výzkumných metod (kvalitativní rozhovory, výzkumné deníky a focus groups). Při práci s respondenty budou dodrženy zásady ochrany osobních údajů, respondenti budou anonymizováni. Předběžná osnova: 1. Čtenářství adolescentů: charakteristika 2. Vliv rodinného prostředí na čtenářství této věkové skupiny 3. Další prvky, které čtenářství adolescentů ovlivňují 4. Shrnutí výzkumů z ČR, které se tomuto tématu věnují 5. Shrnutí vybraných výzkumů v zahraničí, které se tomuto výzkumu věnují. 6. Vlastní výzkum vlivu rodinného prostředí na čtenářství adolescentů Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. ZOFIA ZASACKA a KRZYSZTOF BULKOWSKI. Reading engagement and school achievement of lower secondary school students. Edukacja, Vol 141, Iss 2, Pp 78-99 (2017) [online]. 2017, 141(2), 78-99 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.24131/3724.170205. ISSN 02396858. THOMPSON, Richard a Lakecia A. WHIMPER. Exposure to Family Violence and Reading Level of Early Adolescents. Journal of Aggression, Maltreatment [online]. 2010, 19(7), 721-733 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.1080/10926771003781347. ISSN 10926771. KNOESTER, Matthew a Mari PLIKUHN. Influence of siblings on out-of-school reading practices. Journal of Research in Reading [online]. 2016, 39(4), 469-485 [cit. 2018-11-11]. DOI: 10.1111/1467-9817.12059. ISSN 01410423. |