Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Profesní identita a motivace mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelské profese
Název práce v češtině: Profesní identita a motivace mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelské profese
Název v anglickém jazyce: Male teachers' professional identity and motivation in the context of feminisation of the teaching profession
Klíčová slova: Povolání učitele|profesní identita|profesní motivace|předškolní vzdělávání|feminizace učitelského povolání|gender|muži-učitelé|kvalitativní výzkum|interpretativní fenomenologická analýza (IPA)
Klíčová slova anglicky: Teaching profession|professional identity|professional motivation|pre-primary Education|feminization of teaching profession|gender|male teachers|qualitative research Interpretative Phenomenologic
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.01.2019
Datum zadání: 14.01.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2020
Datum a čas obhajoby: 15.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se zabývá profesní identitou a motivací mužů-učitelů v kontextu feminizace učitelského povolání, specificky v rámci předškolního vzdělávání. Hlavním cílem práce je prozkoumat problematiku působení mužů-učitelů v předškolním vzdělávání ve vztahu k českému vzdělávacímu prostředí, a to z perspektivy mužů samotných. Teoretická část práce pojednává o učitelské profesi, genderu, a především o stěžejních pojmech empirické části práce, kterými jsou profesní identita a motivace ve vztahu k učitelské profesi. Empirická část práce se zakládá na kvalitativním výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak muži vnímají sami sebe v profesi učitele v mateřské škole a jaká je jejich motivace k výkonu povolání.
Seznam odborné literatury
Allport, G. W. (2004). O povaze předsudků. Praha: Prostor
Amick, B., Tarlov, S., & Levine, A. R. (1995). Society and health. New York: Oxford University Press.
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy (10. vydání). Praha: Grada.
Atkinson, R. L. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
Bedrnová, E., Nový, I., & Jarošová, E. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press.
Blatný, M. (2010). Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada.
Castells, M. (2010). The power of identity. Oxford. Wiley-Blackwell.
Costin, F., & Draguns, J. G. (1989). Abnormal psychology: Patterns, issues, interventions. New York: John Wiley & Sons.
Giddens, A. (2013). Sociologie. Praha: Argo.
Gillernová, I., & Krejčová, L. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada.
Gillernová, I., Kebza, V., & Rymeš, M. (2011). Psychologické aspekty změn v české společnosti: člověk na přelomu tisíciletí. Praha: Grada.
Gulová, L., & Šíp, R. (Eds.). (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada.
Hašková, H., Saxonberg, S., & Mudrák, J. (2012). Péče o nejmenší. Boření mýtů. Praha: Slon a Sociologický ústav AV ČR.
Havlík, R., & Koťa, J. (2007). Sociologie výchovy a školy (2. vydání). Praha: Portál.
Oakley, A. (2000). Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál.
Opravilová, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
Pavlík, P., & Smetáčková, I. (2006). Analýza odměňování žen a mužů ve školství: jak vzniká odlišnost v platech učitelek a učitelů?. Praha: Otevřená společnost.
Phares, J. E. (1997). Introduction to personality (4. ed.). Lebanon, Indiana: Pearson.
Průcha, J. (Ed.). (2009). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.
Zábrodská, K. (2009). Variance na gender. Poststrukturalismus, diskurzivní analýza a genderová identita. Praha: Academia.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK