Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí
Název práce v češtině: | Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The logopedics intervention of children with disturbed speech abilities in nursery school for hearing impaired in Valašské Meziříčí |
Klíčová slova: | řečový vývoj|narušená komunikační schopnost|opožděný vývoj řeči|vývojová dysfázie|předškolní věk|mateřská školka|logopedie|logopedická intervence |
Klíčová slova anglicky: | development of speech|communication disability|late speech development|dysphasia|preschool children|nursery school|speech therapy|logopaedic intervention |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.01.2019 |
Datum zadání: | 14.01.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.02.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2019 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u děti předškolního věku, narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbytek teoretické části se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - případové studie 2-3 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. |
Seznam odborné literatury |
SOVÁK, M. Logopedie předškolního věku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986. ISBN 14-484-86.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie; Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál s.r.o., 2000. ISBN 80-86022-21-8. LECHTA,V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti, Praha: Portál sr.o., 2003. ISBN 80-7178-801-5. ŠKODOVÁ, E., Jedlička, I. a kol. Klinická logopedie. 1. vydání. Praha: Portál s.r.o., 2003. ISBN 80-7178-546-6. LECHTA, V. Logopedické repetitorium. 1. vydání. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-08-00447-9. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 8024712849. KLENKOVÁ, J. Logopedie. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 8024711109. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. 2. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3357-9. ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-61-2. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1110-2. |