Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příspěvěk k validizaci metody CAS2
Název práce v češtině: Příspěvěk k validizaci metody CAS2
Název v anglickém jazyce: Validity study of the assessment method CAS2
Klíčová slova: kognitivní procesy|inteligence|teorie PASS|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD
Klíčová slova anglicky: cognitive processes|intelligence|PASS theory|CAS2|Cognitive Assessment System II|ADHD
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 10.01.2019
Datum zadání: 10.01.2019
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.02.2019
Datum a čas obhajoby: 13.09.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2022
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V rámci lokalizace metody CAS2 (Cognitive Assessment System) byl reprezentativní vzorek české populace žáků ZŠ a SŠ diagnostikován touto testovou baterií. Diplomová práce se bude zabývat profilem výsledků testu CAS2 u populace s diagnostikou ADHD. Teoretická část nabídne krátké uvedení do problematiky měření inteligence jakožto psychologického konstruktu především ve vztahu k diagnóze ADHD. Stručně představí tuto diagnózu, především se zřetelem na vztah mezi symptomy ADHD a výsledky diagnostiky kognitivních schopností.
Empirická část bude věnována kvantitativnímu výzkumu zaměřenému na sledování profilů výsledků testu CAS2 u žáků s diagnózou ADHD. Výzkumný vzorek bude obsahovat žáky základních škol s diagnózou ADHD.
Cílem práce bude sledovat specifický profil dětí s těmito speciálními vzdělávacími potřebami, resp. odlišnosti této skupiny od běžné populace.
Seznam odborné literatury
BRODY, N. Intelligence. Cambridge: Academic Press, 199

GOLDSTEIN, S., & NAGRIELI, J. A. (2015). Using the CAS2 in the Comprehensive Assessment of ADHD. The ADHD Report, 23(7), 8-10,14.

MACKANZIE, G. B., & WONDERS, E. (2016). Rethinking Intelligence Quotient Exclusion Criteria Practices in the Study of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Frontiers in psychology, 7, 794. doi:10.3389/fpsyg.2016.00794.

NAGLIERI, J. A., & OTERO, T. M. (2017). Essentials of CAS2 Assessment. New Jersey: John Wiley & Sons.

PLHÁKOVÁ, A. Přístupy ke studiu inteligence. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999.

RUISEL, Imrich. Základy psychologie inteligence. Praha: Portál, 2000.

SCHUCK., S. E., & CRINELLA, F. M. (2005). Why Children with ADHD Do Not Have Low IQs. Journal of Learning Disabilities, 38(3), 262–280.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK