Psychohygiena profesionální chůvy
Název práce v češtině: | Psychohygiena profesionální chůvy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychic hygiene of professional nanny |
Klíčová slova: | Možnosti a význam psychohygieny|stres|chůva|profesionalizace|kompetence|současná rodina |
Klíčová slova anglicky: | Possibilities and Importance of Psychohygiene|Stress|Nanny|Professionalisation|Competencies|Contemporary Family |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.12.2018 |
Datum zadání: | 20.12.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.05.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. TEORETICKÁ ČÁST
1. Vymezení základních pojmů 1.1 profesionální chůva 1.2 psychohygiena 2. Profesionální chůva 2.1 Chůva jako profesionální (externí) člen rodiny 2.2 Kompetence chůvy v rodině 2.3 Důvody rodin využívající služeb chůvy 2.4 Působení chůvy v problémem zatížených rodinách 3. Současná rodina 3.1 Typy rodin 3.2 Výchovné styly 4. Specifika psychohygieny profesionální chůvy 4.1 Životní styl profesionální chůvy 4.2 Základní přístupy ke zvládání stresu 4.3 Metody relaxace 5. Asociace pro chůvy 5.1 Cíle asociací 5.2 Podpora a rozvoj profesionálních chův 5.3 Právní úprava pro podnikání chůvy v oblasti péče o dítě 5.4 Etický kodex chůvy II. EMPIRICKÁ ČÁST 1. Vymezení výzkumného problému 2. Cíle výzkumu 3. Formulace hypotéz 4. Charakteristika výzkumného vzorku (6 - 10 profesionálních chův a rozhovory s nimi) 5. Metody sběru dat (kvalitativní výzkum, polostrukturované rozhovory) 6. Interpretace dat a jejich diskuze 7. Závěr 8. Seznam literatury |
Seznam odborné literatury |
ALDORT, Naomi. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN 978-80-7252-287-3.
BIDDULPH, Steve. Proč jsou šťastné děti šťastné. Praha: Portál, 1997. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-155-x. BENNETT, Bija. Emoční jóga: jak tělo může uzdravit mysl. Praha: DharmaGaia, 2015. ISBN 978-80-7436-052-7. DROTÁROVÁ, Eva a Lucia DROTÁROVÁ. Relaxační metody: jak zvládat stres. Praha: Epocha, 2003. ISBN 80-86328-12-0. HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3. JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6 PELCOVÁ, Naděžda. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-756-5. PRAŠKO, Ján a Hana PRAŠKOVÁ. Asertivitou proti stresu. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2007. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-1697-8. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese / Marie Vágnerová. Vyd. 3., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3. PRECHT, Anke. Na vnitřní vlně: jak neztratit mentální energii. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1389-5. STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4212-0. a další. |