Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Tanec ako prostriedok osobnostne sociálneho rozvoje u roznych skupín klientov
Název práce v jazyce práce (slovenština): Tanec ako prostriedok osobnostne sociálneho rozvoje u roznych skupín klientov
Název práce v češtině: Tanec ako prostriedok osobnostne sociálneho rozvoje u roznych skupín klientov
Název v anglickém jazyce: Dance as a means of personal social development within different groups of clients
Klíčová slova: Tanec|Osobnostne sociálny rozvoj|Voľný čas|Špecifické vzdelávacie potreby
Klíčová slova anglicky: Dance|Personality and social development|Free time|Specific educational needs
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.12.2018
Datum zadání: 20.12.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.07.2019
Datum a čas obhajoby: 10.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práca sa zameriava na tanec a jeho význam v osobnostne sociálnom rozvoji u jedincov so špecifickými vzdelávacími potrebami. Hlavným cieľom výskumu je zistiť ako tanec vplýva na rozvoj detí a mládeže so špecifickými vzdelávacími potrebami a aký má význam v ich živote. Dôležitou časťou sú rozhovory s klientmi, ale aj rozhovory s tanečnými lektormi, ktorí jedincov so špecifickými vzdelávacími potrebami učia nielen konkrétny tanec, ale zameriavajú sa aj na ďalšie zručnosti, ktoré spolu úzko súvisia. Zároveň by práca mala slúžiť ako osveta vzhľadom k tomu, že väčšina ľudí si myslí, že ľudia s handicapom majú všeobecne minimum voľnočasových aktivít z dôvodu ich zdravotného obmedzenia a že venovať sa tancu je u nich prakticky nemožné.
Seznam odborné literatury
1. Balaš, R. Tance 20. Století. Vyd. 1. – Olomouc: Hanex, 2003. ISBN80-85783-40-1
2. Bytešníková, I. Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí předškolního věku. Vyd. 1. - Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2007. ISBN 978-80-210-4454-8
3. Čap, J. – Mareš, J. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. - Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7
4. Čižková, K. Tanečně-pohybová terapie. Vyd. 1. - Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-547-7
5. Dosedlová, J. Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a současné psychoterapii. Vyd. 1. - Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3711-9
6. Dubec, M. Zásobník metod používaných v OSV. Vyd. 1. - Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9
7. Fejfarová, R. Speciální vzdělávací potřeby žáků a potřeby učitelů: volnočasové a edukační aktivity pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pilotní ověřovaní komplexu dalšího vzdělávání učitelů těchto žáků. Vyd. 1. - Praha: Lumen Vitale - Centrum vzdělávání, 2008. ISBN 978-80-254-1964-9
8. Fiedler, M. Hip hop forever. Vyd. 1. - Olomouc: Hanex, 2003
9. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu, Vyd. 2. - rozš. české vyd. Brno: Paido, 2000. ISBN 978-80-7315-185-0
10. Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 2. - Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3
11. Hájek, B. - Hofbauer, B. - Pávková, J. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2. - Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
12. Hájková, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním. Vyd.1. - Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3
13. Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Vyd. 4. - Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9
14. Krejčová, L. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Vyd. 1. - Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0600-0
15. Lechta, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. - Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5
16. Matějček, Z. Dyslexie – specifické poruchy čtení. Vyd. 3. - Jinočany: H&H, 1995. ISBN 80-85787-27
17. Miovský, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. - Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4
18. Munden, A. – Arcelus, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Vyd. 2. - Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-188-3
19. Návratilová, J. - Vašek, R a kol. Tanec v České republice: definice, historie, financovaní, legislativa, sociální problematika, školství, reflexe oboru. Vyd. 1. - Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2010. ISBN 978-80-7008-241-6
20.Pávková, J. Pedagogika volného času: studium: Vychovatelství, kurz: Vyd.- Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy 2014. ISBN 978-80-7290-666-6
21. Rey, J. Jak se dívat na tanec. Vyd. 1. - Praha: Vyšehrad, 1947.
22. Selikowitz, M. Downův syndróm: definice a příčiny: vývoj dítěte: výchova a vzdělávaní: dospělost. Vyd. 1. - Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-973-9
23. Skutil, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Vyd. 1. - Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
24. Slowík, J. Speciální pedagogika: prevence a diagnostika: terapie a poradenství: vzdělávání osob s různým postižením: člověk s handicapom a společnost. Vyd. 1 - Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3
25. Srb, V. a kol. Pravidla psychické bezpečnosti v osobnostní a sociální výchově. Vyd. 1. - Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-03-6
26. Srb, V. a kol. Jak na osobnostní a sociální výchovu? Výchozí příručka k metodikám OSV. Vyd. 2. - Praha: Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-01-2
27. Škodová, S. Historie tance-RDE. Vyd. 1. - Praha: 2013
28. Švaříček, R. - Šeďová, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. - Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0644-6
29. Valenta, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd.1. - Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5
30. Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Vyd. 1. - Praha: Aisis, 2006. ISBN80-239-4908-X
31. Valenta, J. Učit se být. Témata a praktické metody pro osobnosti a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. - Praha, Kladno: Agentura Strom, 2003. ISBN80-86106-10-1
32. Valenta, J. Učíme (se) komunikovat: metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. - Kladno : AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9
33. Thorová, K. Poruchy autistického spektra. Vyd. 3. - Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0768-9
34. Tůma, J. Pedagogika volného času. Vyd. 1. - Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2018. ISBN 978-80-87723-43-2
35. Vašek, Š. Základy špeciálnej pedagogiky. Vyd. 1. – Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2005. ISBN 80-86723-13-5
36. Verdon, J. Volný čas ve středověku. Vyd. 1. - Praha: Vyšehrad, 2003. ISBN 80-7021-543-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK