Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Optimalizace modelu práce s dítětem s autismem a jeho rodinou v Pestré, o.p.s.
Název práce v češtině: Optimalizace modelu práce s dítětem s autismem a jeho rodinou v Pestré, o.p.s.
Název v anglickém jazyce: Optimization of the model of work with a child with autism and his family in Pestrá, o.p.s.
Klíčová slova: Dítě s autismem|Asistenční pes|Sociální rehabilitace|Autismus|Canisterapie
Klíčová slova anglicky: Child with autism|Assistance dog|Social rehabilitation|Autism|Canine-assisted therapy
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.12.2018
Datum zadání: 20.12.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.01.2019
Datum a čas obhajoby: 22.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Oldřich Matoušek
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem je popsat proces poskytování služby Pestrou o.p.s. dětem s autismem a jejich rodinám, které jsou majiteli nebo čekateli asistenčních psů. Popíšu specifika tohoto procesu, jako je poznávání dítěte, navykání dítěte na kontakt s pracovníky a na prostředí nácviků, jaká je pro rodinu časová náročnost využívání služby, jestli a jak je třeba přizpůsobovat komunikaci pracovníků s dítětem, zda dochází k posouvání hranic toho, co dítě zvládá či snáší apod. Ve své práci budu odpovídat na následující zkoumané otázky:
· jak vypadá proces poskytování služby sociální rehabilitace v Pestré, o.p.s.?
· Pro jaké děti a klientské rodiny je tento model vhodný a pro jaké ne?
· Co na tomto modelu klientské rodiny oceňují, a co jim na něm nevyhovuje?
· Jaké jsou limity a výhody tohoto modelu práce s dětmi s PAS a jejich rodinami z pohledu pracovníků Pestré, o.p.s.?
· Jaké jsou dosavadní výsledky/změny u dětí s PAS - z pohledu rodičů a na základě analýzy individuálních plánů
Seznam odborné literatury
GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-789-3.
HRDLIČKA, Michal, KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus: Přehled současných poznatků. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-041-0.
JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-192-7.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
MÜLLER, Oldřich a kol. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4172-7.
NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-174-3
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0768-9
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, In: ÚZ č. 942 Sociální zabezpečení 2013
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK