Optimalizace modelu práce s dítětem s autismem a jeho rodinou v Pestré, o.p.s.
Název práce v češtině: | Optimalizace modelu práce s dítětem s autismem a jeho rodinou v Pestré, o.p.s. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Optimization of the model of work with a child with autism and his family in Pestrá, o.p.s. |
Klíčová slova: | Dítě s autismem|Asistenční pes|Sociální rehabilitace|Autismus|Canisterapie |
Klíčová slova anglicky: | Child with autism|Assistance dog|Social rehabilitation|Autism|Canine-assisted therapy |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavla Kodymová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.12.2018 |
Datum zadání: | 20.12.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.01.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Oldřich Matoušek |
Zásady pro vypracování |
Cílem je popsat proces poskytování služby Pestrou o.p.s. dětem s autismem a jejich rodinám, které jsou majiteli nebo čekateli asistenčních psů. Popíšu specifika tohoto procesu, jako je poznávání dítěte, navykání dítěte na kontakt s pracovníky a na prostředí nácviků, jaká je pro rodinu časová náročnost využívání služby, jestli a jak je třeba přizpůsobovat komunikaci pracovníků s dítětem, zda dochází k posouvání hranic toho, co dítě zvládá či snáší apod. Ve své práci budu odpovídat na následující zkoumané otázky:
· jak vypadá proces poskytování služby sociální rehabilitace v Pestré, o.p.s.? · Pro jaké děti a klientské rodiny je tento model vhodný a pro jaké ne? · Co na tomto modelu klientské rodiny oceňují, a co jim na něm nevyhovuje? · Jaké jsou limity a výhody tohoto modelu práce s dětmi s PAS a jejich rodinami z pohledu pracovníků Pestré, o.p.s.? · Jaké jsou dosavadní výsledky/změny u dětí s PAS - z pohledu rodičů a na základě analýzy individuálních plánů |
Seznam odborné literatury |
GALAJDOVÁ, Lenka. Pes lékařem lidské duše aneb Canisterapie. 1. vyd. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-789-3.
HRDLIČKA, Michal, KOMÁREK, Vladimír. Dětský autismus: Přehled současných poznatků. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-041-0. JANKOVSKÝ, Jiří. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001. ISBN 80-7254-192-7. MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. 2. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0. MÜLLER, Oldřich a kol. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4172-7. NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství. Struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-174-3 THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0768-9 Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, In: ÚZ č. 942 Sociální zabezpečení 2013 |