Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Přínos arteterapeutických a muzikoterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s poruchami autistického spektra
Název práce v češtině: Přínos arteterapeutických a muzikoterapeutických metod a technik v sociálních službách pro osoby s poruchami autistického spektra
Název v anglickém jazyce: Benefits of artetherapeutical and music therapy methods and techniques in social services for people with autistic spectrum disorders
Klíčová slova: Arteterapie|muzikoterapie|metody|techniky|sociální služby|přínos|poruchy autistického spektra
Klíčová slova anglicky: Art therapy|music therapy|methods|techniques|social services|benefit|autism spectrum disorders
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Olga Havránková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.12.2018
Datum zadání: 13.12.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2019
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 09:30
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Monika Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je přínos metod a technik arteterapie a muzikoterapie pro osoby s poruchami autistického spektra v kontextu poskytování sociálních služeb. Cílem práce je zjistit, které muzikoterapeutické a arteterapeutické metody a techniky příznivě působí na osoby s poruchami autistického spektra.
Práce definuje arteterapii a muzikoterapii a popisuje používané metody a techniky. Dále je zaměřena na problematiku poruch autistického spektra a na současné možnosti a limity sociálních služeb pro osoby s tímto zdravotním postižením.
Praktická část práce obsahuje kvalitativní šetření s arteterapeuty a muzikoterapeuty. Toto šetření má ukázat na konkrétní metody a techniky, které pozitivně ovlivňují osoby s poruchami autistického spektra a tedy nepřímo tak pomáhají zkvalitnit poskytování sociální služby.
Seznam odborné literatury
CAMPBELL, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi: [skupinové výtvarně-terapeutické činnosti pro děti i dospělé]. Praha: Portál, 1998. Hry. ISBN 80-7178-204-1

JEBAVÁ, Jana. Úvod do arteterapie. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-394-6.

LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Vyd. 2. Přeložil Johana ELISOVÁ. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-729-9.

KANTOR, Jiří, Matěj LIPSKÝ a Jana WEBER. Základy muzikoterapie. Praha: Grada, 2009. Psyché. ISBN 978-80-247-2846-9.

ZELEIOVÁ, Jaroslava. Muzikoterapie: východiska, koncepty, principy a praxe. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-9.

LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Rosice: Gloria, 1997. ISBN 80-901834-4-1.

ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. V Praze: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5.

UZLOVÁ, Iva. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním: praktický průvodce pro osobní a pedagogické asistenty. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-764-0.

ČADILOVÁ, Věra, Hynek JŮN a Kateřina THOROVÁ. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.

THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7.

BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK