Nábor a výběr příslušníků generace Y
Název práce v češtině: | Nábor a výběr příslušníků generace Y |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Recruitment of Members of Generation Y |
Klíčová slova: | generace Y|mileniálové|rovnováha mezi pracovním a osobním životem|trh práce|alternativní pracovní úvazky|motivace|personální činnosti|personální marketing|employer branding|sociální sítě |
Klíčová slova anglicky: | generation Y|millennials|work-life balance|labor market|alternative employment|motivation|personnel activities|personal marketing|employer branding|social networks |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.12.2018 |
Datum zadání: | 06.12.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 11.12.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2019 10:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V současné době jsou proměny pracovního trhu intenzivně spojovány s nastupujícími generacemi nových pracovníků, zejména z generace Y, jejichž očekávání a nároky na pracovní pozice v organizacích stoupají úměrně tomu, jak sílí ekonomika a s ní spojené platové či mzdové ohodnocení, možnost kariérního rozvoje a zejména požadavek na smysluplnost práce. Cílem diplomové práce bude postihnout aktuální proměny na trhu práce s orientací na trendy v náboru a výběru pracovníků – zástupců generace Y. Charakterizována bude aktuální situace na trhu práce v České republice, včetně vymezení charakteristik pracovníků podle jednotlivých generací, a také současné trendy v náboru a výběru pracovníků, v personálním marketingu, sociálních sítích a v oblasti budování značky zaměstnavatele. Kvantitativní empirické šetření bude zaměřeno na analýzu metod náboru a výběru příslušníků generace Y v mezinárodní pivovarské společnosti. Sběr dat bude probíhat elektronicky distribuovaným dotazníkem. Výzkumný vzorek bude obsahovat přibližně 150 respondentů různých národností s různým pracovním zařazením ve společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, s. r. o.
Struktura: 1 Současné proměny trhu práce 1.1 Aktuální trendy na trhu práce 1.2 Alternativní pracovní úvazky 2 Generace Y a pracovní trh 2.1 Charakteristika generací na trhu práce 2.2 Specifika generace Y na trhu práce 2.3 Motivátory generace Y dle mezinárodních výzkumů 3 Současné trendy v náboru a výběru pracovníků 3.1 Metody náboru a výběru pracovníků a personální marketing 3.2 Sociální sítě 3.3 Koncepce značky zaměstnavatele 3.4 Work-life balance a smysluplnost práce 3.5 Spolupráce organizací se školami 4 Empirické šetření – Analýza metod náboru a výběru příslušníků generace Y v mezinárodní pivovarské společnosti |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARROW, Simon a Richard MOSLEY. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2010. ISBN 978-0-470-01273-4. BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Jak rozpoznat jemné signály a jednat, dokud není příliš pozdě. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2903-9. HÁŠA, Stanislav. Co je nového v managementu. Praha: Nová beseda, 2016. ISBN 978-80-906089-9-3. HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů. Nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-430-1. KEŘKOVSKÝ, Miloslav. Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-885-1. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. KOCIANOVÁ, Renata. Personální řízení: Východiska a vývoj. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-3269-5. KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3. MAZOUCH, Petr a Jakub FISCHER. Lidský kapitál – měření, souvislosti, prognózy. Praha: C. H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-380-6. MEYER, Erin. The Culture Map: Decoding how people think, lead, and get things done across cultures. New York: Public Affairs, 2016. ISBN 978-1-61039-671-4. MONTES, Javier. Millennial Workforce: Cracking the Code to Generation Y in Your Company. Morrisville: Lulu Publishing Services, 2017. ISBN 978-1-4834-6114-4. ROBERTSON, Marc. Working with Millennials: Using emotional intelligence and strategic compassion to motivate the next generation of leaders. Santa Barbara: Praeger, 2016. ISBN 978-1-4408-4412-6. SWANN, Andy. The human workplace. London: Kogan Page, 2017. ISBN 978-0-7494-8122-3. TARIQUE, Ibraiz, Dennis R. BRISCOE a Randall S. SCHULER. International human resource management: Policies and practices for multinational enterprises. New York: Routledge, 2015. ISBN 978-0-415-71052-7. WAGNEROVÁ, Irena. Psychologie práce a organizace: nové poznatky. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3701-0. |