Význačné stylové rysy článků PR (Na příkladu prezentace značky Nespresso v online lifestylových časopisech)
Název práce v češtině: | Význačné stylové rysy článků PR (Na příkladu prezentace značky Nespresso v online lifestylových časopisech) |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Dominant stylistic features of PR articles (On the case of Nespresso brand presentation in life style magazines) |
Klíčová slova: | článek PR|public relations|reklama|reklamní texty|stylistika|advertorial |
Klíčová slova anglicky: | PR article|public relations|advertising|advertising texts|stylistics|advertorial |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Kamila Mrázková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.12.2018 |
Datum zadání: | 18.12.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.01.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 08.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PhDr. Petr Mareš, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude věnovat stylistickému rozboru článků PR týkajících se značky Nespresso a význačným stylovým rysům článků PR všeobecně. Diplomantka shromáždí články PR vztahující se ke značce Nespresso vydané v průběhu roku 2018 a na těchto textech provede analýzu jejich výstavby a užívaných výrazových prostředků, popř. porovná články PR s ostatními reklamními texty. Metodologicky přitom bude vycházet z pražské funkční stylistiky a další literatury vztahující se k tématu (viz seznam literatury). |
Seznam odborné literatury |
Burton – J. Jirák, Úvod do studia médií, Barrister & Principal, Brno 2001. Cook, G. (1992): The Discourse of Advertising. London: Routledge. Čechová, Marie: Výzkumné metody stylistiky. In: Současná česká stylistika. M. Čechová a kol. Praha: ISV 2003. Foret, Miroslav. Komunikace s veřejností. Miroslav Foret. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 8021010347. Ftorek, Jozef. 2010. Publis Relations a politika: Kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. Hoffmannová, J. – Homoláč, J. – Chvalovská, E. – Jílková, L. – Kaderka, P. – Mareš, P. – Mrázková, K. (2016): Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia. 528 s. Holanová, R. (2012): Intertextualita v reklamě. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy. jazyková a stylová variantnost reklamy + pluralita metod a přístupů K. Šebesta, Jazyk a styl propagačních textů, SPN, Praha, 1983. K. Šebesta, Reklama jako funkční styl?, Čeština doma a ve světě, FF UK, Praha 1998. Kunczik, Michael. 1995. Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995. M. Pravdová, McDonald's — tak trochu jiná kultura?, Karolinum, Praha, 2006 Němec, Petr. 1996. Public Relations: Praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Managament Press, 1996. S. Black — Nejúčinnější propagace, Grada publishing, Praha, 1994 S. Čmejrková, Reklama v češtině, Čeština v reklamě, LEDA, Praha 2000. Zítková, D. (2008): Komunikační přístup ke zdvořilosti a jeho aplikace na reklamní texty. Liberec: Nakladatelství Bor. |