Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význačné stylové rysy článků PR (Na příkladu prezentace značky Nespresso v online lifestylových časopisech)
Název práce v češtině: Význačné stylové rysy článků PR (Na příkladu prezentace značky Nespresso v online lifestylových časopisech)
Název v anglickém jazyce: Dominant stylistic features of PR articles (On the case of Nespresso brand presentation in life style magazines)
Klíčová slova: článek PR|public relations|reklama|reklamní texty|stylistika|advertorial
Klíčová slova anglicky: PR article|public relations|advertising|advertising texts|stylistics|advertorial
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kamila Mrázková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.12.2018
Datum zadání: 18.12.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.01.2019
Datum a čas obhajoby: 08.06.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PhDr. Petr Mareš, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat stylistickému rozboru článků PR týkajících se značky Nespresso a význačným stylovým rysům článků PR všeobecně. Diplomantka shromáždí články PR vztahující se ke značce Nespresso vydané v průběhu roku 2018 a na těchto textech provede analýzu jejich výstavby a užívaných výrazových prostředků, popř. porovná články PR s ostatními reklamními texty. Metodologicky přitom bude vycházet z pražské funkční stylistiky a další literatury vztahující se k tématu (viz seznam literatury).
Seznam odborné literatury
Burton – J. Jirák, Úvod do studia médií, Barrister & Principal, Brno 2001.
Cook, G. (1992): The Discourse of Advertising. London: Routledge.
Čechová, Marie: Výzkumné metody stylistiky. In: Současná česká stylistika. M. Čechová a kol. Praha: ISV 2003.
Foret, Miroslav. Komunikace s veřejností. Miroslav Foret. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 1994. 206 s. ISBN 8021010347.
Ftorek, Jozef. 2010. Publis Relations a politika: Kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010.
Hoffmannová, J. – Homoláč, J. – Chvalovská, E. – Jílková, L. – Kaderka, P. – Mareš, P. – Mrázková, K. (2016): Stylistika mluvené a psané češtiny. Praha: Academia. 528 s.
Holanová, R. (2012): Intertextualita v reklamě. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
jazyková a stylová variantnost reklamy + pluralita metod a přístupů
K. Šebesta, Jazyk a styl propagačních textů, SPN, Praha, 1983.
K. Šebesta, Reklama jako funkční styl?, Čeština doma a ve světě, FF UK, Praha 1998.
Kunczik, Michael. 1995. Základy masové komunikace. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1995.
M. Pravdová, McDonald's — tak trochu jiná kultura?, Karolinum, Praha, 2006
Němec, Petr. 1996. Public Relations: Praxe komunikace s veřejností. 1. vyd. Praha : Managament Press, 1996.
S. Black — Nejúčinnější propagace, Grada publishing, Praha, 1994
S. Čmejrková, Reklama v češtině, Čeština v reklamě, LEDA, Praha 2000.
Zítková, D. (2008): Komunikační přístup ke zdvořilosti a jeho aplikace na reklamní texty. Liberec: Nakladatelství Bor.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK