Vnímaná profesní účinnost učitelů v souvislosti s inkluzí
Název práce v češtině: | Vnímaná profesní účinnost učitelů v souvislosti s inkluzí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teachers‘ self-efficacy believes towards inclusion practices |
Klíčová slova: | vnímaná osobní účinnost|vnímaná profesní účinnost učitelů|inkluze|učitelé |
Klíčová slova anglicky: | self-efficacy|teacher professional self-efficacy|inclusion|teacher |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.11.2018 |
Datum zadání: | 28.11.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.12.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 21.01.2020 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.01.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.01.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce bude koncept vnímané profesní účinnosti učitelů, konkrétně to, jak vnímají své schopnosti a dovednosti vzdělávat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Obsahem literárně-přehledové části práce bude koncept vnímané akademické účinnosti, potažmo vnímané profesní účinnosti pedagogů. Dále bychom se věnovali tématu profesních dovedností a postojů pedagogů v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Empirická část si klade za cíl proniknout do problematiky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů a zmapovat funkčnost podpůrné sítě dalších odborníků v problematice inkluze. Výzkumný design bude smíšený, s dotazováním jako hlavní metodou. Dalšími cíli mohou být podněty k dalšímu vzdělávání učitelů, případně návrhy podpůrných opatření vycházejících z jejich potřeb. |
Seznam odborné literatury |
Anglim, J., Prendeville, P. & Kinsella, W.(2018) The selfefficacy of primary teachers in supporting the inclusion of children with autism spectrum disorder, Educational Psychology in Practice, 34:1, 73-88 Bannister-Tyrrell, M. L., Mavropoulou, S., Jones, M., Bailey, J., O'Donnell-Ostini, A., & Dorji, R. (2018). Initial Teacher Preparation for Teaching Students with Exceptionalities: Pre-service Teachers' Knowledge and Perceived Competence. Australian Journal of Teacher Education, 43(6). Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company. Devine, D., Fahie, D. & McGillicuddy, D. (2013) What is ‘good’ teaching? Teacher beliefs and practices about their teaching, Irish Educational Studies, 32(1),83-108 Opdenakker, M. & Damme, J. (2006) Teacher characteristics and teaching styles as effectiveness enhancing factors of classroom practice. Teaching and Teacher Education, 22, 1–21 Özokcu, O. (2018) The Relationship Between Teacher Attitude and Self-Efficacy for Inclusive Practices in Turkey. Journal of Education and Training Studies, 6 (3) |