Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímaná profesní účinnost učitelů v souvislosti s inkluzí
Název práce v češtině: Vnímaná profesní účinnost učitelů v souvislosti s inkluzí
Název v anglickém jazyce: Teachers‘ self-efficacy believes towards inclusion practices
Klíčová slova: vnímaná osobní účinnost|vnímaná profesní účinnost učitelů|inkluze|učitelé
Klíčová slova anglicky: self-efficacy|teacher professional self-efficacy|inclusion|teacher
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.11.2018
Datum zadání: 28.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.12.2018
Datum a čas obhajoby: 21.01.2020 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.01.2020
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Václav Mertin
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem diplomové práce bude koncept vnímané profesní účinnosti učitelů, konkrétně to, jak vnímají své schopnosti a dovednosti vzdělávat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Obsahem literárně-přehledové části práce bude koncept vnímané akademické účinnosti, potažmo vnímané profesní účinnosti pedagogů. Dále bychom se věnovali tématu profesních dovedností a postojů pedagogů v souvislosti se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Empirická část si klade za cíl proniknout do problematiky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů a zmapovat funkčnost podpůrné sítě dalších odborníků v problematice inkluze. Výzkumný design bude smíšený, s dotazováním jako hlavní metodou. Dalšími cíli mohou být podněty k dalšímu vzdělávání učitelů, případně návrhy podpůrných opatření vycházejících z jejich potřeb.
Seznam odborné literatury
Anglim, J., Prendeville, P. & Kinsella, W.(2018) The selfefficacy of primary teachers in supporting the inclusion of children with autism spectrum disorder, Educational Psychology in Practice, 34:1, 73-88

Bannister-Tyrrell, M. L., Mavropoulou, S., Jones, M., Bailey, J., O'Donnell-Ostini, A., & Dorji, R. (2018). Initial Teacher Preparation for Teaching Students with Exceptionalities: Pre-service Teachers' Knowledge and Perceived Competence. Australian Journal of Teacher Education, 43(6).

Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company.

Devine, D., Fahie, D. & McGillicuddy, D. (2013) What is ‘good’ teaching? Teacher beliefs and practices about their teaching, Irish Educational Studies, 32(1),83-108

Opdenakker, M. & Damme, J. (2006) Teacher characteristics and teaching styles as effectiveness enhancing factors of classroom practice. Teaching and Teacher Education, 22, 1–21

Özokcu, O. (2018) The Relationship Between Teacher Attitude and Self-Efficacy for Inclusive Practices in Turkey. Journal of Education and Training Studies, 6 (3)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK