Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost
Název práce v češtině: Edukační proces žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost
Název v anglickém jazyce: The educational process of pupils with visual impaitment with an accent on the social skills and leisure activity
Klíčová slova: edukace|zrakové postižení|žák se zrakovým postižením|talent|sociální dovednost|zájmová činnost
Klíčová slova anglicky: education|visual impairment|pupil with visual impairment|talent|social skill|leisure activity
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.11.2018
Datum zadání: 20.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.02.2019
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Daniela Nováková, DiS., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem žáků se zrakovým postižením s akcentem na sociální dovednosti a zájmovou činnost. Cílem práce je zjistit míru zajištění zájmových činností pro žáky se zrakovým postižením a poukázat na rozvoj talentu u žáků se zrakovým postižením ve školní i mimoškolní sféře vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky zrakového postižení, vymezuje základní terminologii, seznamuje s podmínky edukačního procesu žáka se zrakovým postižením. Teoretická část také informuje o důležitosti sociálních dovedností a rozvoje talentu u žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola této části se věnuje zájmovým činnostem. Praktická část je zpracována formou kvantitativního dotazování a doplněna o zúčastněné pozorování a rozhovory s pedagogickými pracovníky a žáky se zrakovým postižením především ze Školy Jaroslava Ježka (MŠ, ZŠ, PŠ a ZUŠ Jaroslava Ježka, Praha 1).
Seznam odborné literatury
FOŘTÍKOVÁ, Jitka. Talent a nadání: jejich rozvoj ve volném čase. Aktualiz. vyd. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2009, 91 s. ISBN 978-80-86784-75-5.
GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ a Drahomíra HOLOUŠOVÁ. Obecná pedagogika I. Olomouc: Hanex, 1998. ISBN 80-85783-20-7.
KEBLOVÁ, Alena. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. 2. uprav. vyd. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-051-6.
MÜLLER, Oldřich. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 289 s. ISBN 80-244-0231-9.
SLOWÍK, Josef. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010, 155 s. ISBN 978-80-7367-691-9.
VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 456 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3357-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK