Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně
Název práce v češtině: Edukace žáků v základní škole při dětské léčebně
Název v anglickém jazyce: Education of pupils at elementary school at the children's sanatorium
Klíčová slova: edukace|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|škola při dětské léčebně|škola v hlavním vzdělávacím proudu|kompetence pedagoga
Klíčová slova anglicky: education|child with special educational needs|school at the children's sanatorium|elementary school|pedagogue competence
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jana Burianová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.11.2018
Datum zadání: 19.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.01.2019
Datum a čas obhajoby: 17.06.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika edukace v základní škole při dětské léčebně konkrétně v Luhačovicích a následně komparovat s podobou edukace v běžné základní škole. Jedná se o teoreticko-empirickou práci. V teoretické části se popisuje škola při zdravotnickém zařízení, její charakteristika, historie a denní režim. Další část práce se zaměřuje již na konkrétní pracoviště, jedná se o Základní školu při dětské léčebně v Luhačovicích. V praktické části byla použita metoda pozorování výuky v této škole v komparaci s výukou v Základní škole v Luhačovicích. U pedagogů působících v Základní škole při dětské léčebně v Luhačovicích bylo provedeno dotazníkové šetření. Cílem této práce je ukázat jakou roli má pedagog v komplexní péči o hospitalizované dítě, která by neměla být nikdy a nikým podceňována.
Seznam odborné literatury
AUGER, Marie-Thérèse a Christiane BOUCHARLET. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál (vydavatelství), 2005. ISBN 80-7178-907-0.
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ. Základy metodologie výzkumu. 2. přepracované a rozšířené vydání. V Plzni: Západočeská univerzita, 2017. ISBN 978-80-261-0735-4.
GAVORA, Peter. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
GUTVIRTH, Jaroslav. Základy dětského lékařství pro speciální pedagogy. 2. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1984. ISBN (váz.).
MAREŠ, Jiří a Jan ŽOFKA. Školy při nemocnicích a dalších zdravotnických zařízeních. Česko-slovenská pediatrie: časopis České a Slovenské pediatrické společnosti. Praha: Práce, 2016, 71(2), 59-67. ISSN 0069-2328.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Vyd. 4. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-272-0.
OLCHAVA, Petr. Zdravé a nemocné dítě: od početí do puberty. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1847-7.
SKALKOVÁ-PROCHÁZKOVÁ, Jarmila. K základům vyučovacího procesu. 3. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1965.
ŠMARDOVÁ, Hana. Vzdělávání při nemoci. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. Praha: Josef Král 1883-, 2009, 112(25), 7. ISSN 0139-5718.
STARÁ, Jana. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. Praha: Raabe, c2006. ISBN 80-86307-28-X.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK