Pronunciation instruction in the context of TEFL
Název práce v češtině: | Výuka výslovnosti angličtiny jako cizího jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pronunciation instruction in the context of TEFL |
Klíčová slova: | výslovnost|výuka angličtiny jako cizího jazyka|explicitní výuka|segmentální jevy|suprasegmentální jevy|názory učitelů a studentů |
Klíčová slova anglicky: | pronunciation|TEFL|explicit instruction|segmental features|suprasegmental features|teacher and student cognition |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.11.2018 |
Datum zadání: | 19.11.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2019 08:40 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Lucie Jiránková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
- prostudovat relevantní literaturu týkající se výuky výslovnosti cizího jazyka a vztahu učitelů k výslovnosti - analyzovat dvacet 90minutových lekcí angličtiny ve vztahu k výslovnosti, lekce budou vedeny více učiteli, rodilými i nerodilými - sestavit a zadat dotazník pro učitele i studenty zaměřený na výslovnost - porovnat průběh hodin s výsledky dotazníku učitelů i studentů, vyvodit závěry |
Seznam odborné literatury |
Baker, A. & Murphy, J. (2011). Knowledge base of pronunciation teaching: staking out the territory. Tesl Canada Journal, 28 (2), 29-50. Brinton, D. (2018). Teacher Preparation for Teaching Pronunciation. In: Liontas, J. I. (2018). The TESOL Encyclopedia of English Language Teaching. Oxford: John Wiley & Sons. Burri, M. (2015). Student Teachers’ Cognition about L2 Pronunciation Instruction: A Case Study. Australian Journal of Teacher Education, 40(10). Celce-Murcia, M., Brinton, M. D. & Goodwin, J. M. (2010). Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. New York: Cambridge University Press. Darcy, I.; Ewert, D; & Lidster, R. (2012). Bringing pronunciation instruction back into the classroom: An ESL teachers’ pronunciation “toolbox”. In. J. Levis & K. LeVelle (Eds.). Proceedings of the 3rd Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference, Sept. 2011. (pp. 93-108). Derwing, T. M. & Munro, M. J. (2015). Pronunciation Fundamentals. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. Couper, G. (2006). The short and long-term effects of pronunciation instruction. Prospect, 21(1), 46-66. Derwing, T. M., Munro, M. J., & Wiebe, G. (1997). Pronunciation instruction for "fossilized" learners: Can it help? Applied Language Learning, 8, 217-235. Grant, L. (2014). Pronunciation Myths. Ann Arbor: University of Michigan Press. Jones, T. (2016). Pronunciation in the Classroom: The Overlooked Essential. Alexandria: TESOL Press. Isaacs, T. & Trofimovich, P. (2016). Second Language Pronunciation Assessment: Interdisciplinary Perspectives. Bristol: Multilingual Matters. Murphy, J. M. (2018). Teacher training in the teaching of pronunciation. In: Kang et al. (Eds.), Routledge Handbook of Contemporary English Pronunciation, 298-319. Oxon: Routledge. |