Příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia
Název práce v češtině: | Příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Preparation for admission examinations for grammar schools. View of parents and children. |
Klíčová slova: | přijímací zkoušky|víceletá gymnázia|osmiletá gymnázia|prožívání|příprava|pohled rodičů|pohled dětí|role rodičů |
Klíčová slova anglicky: | admissions exam|multi-year gymnázium (academic secondary school)|eight-year gymnázium (academic secondary school)|personal experience|preparations|parents´ view|children´s view|parents´role |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.11.2018 |
Datum zadání: | 19.11.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.02.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Existence víceletých gymnázií rozděluje českou veřejnost na zastánce víceletých gymnázií a odpůrce. S nutností rozhodnout, zdali dítě bude, či nebude podávat přihlášku na víceleté gymnázium, je však konfrontován téměř každý rodič, jehož dítě navštěvuje ZŠ. Pokud se rodina rozhodne, že dítě podá přihlášku, začíná období příprav, které je často provázeno stresem, nejistotami, ztrátou volného času, ale také změnami vztahů ve třídě, obavami ze selhání… Diplomová práce se bude zabývat právě tímto fenoménem příprav, a to z úhlu pohledu rodin, resp. rodičů a jejich dětí, které se na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia připravovaly či připravují. Práce bude zaměřena na prožívání rodin, pojmenovány budou možné strategie příprav a zachyceny rozdíly v prožívání a reflexi tohoto fenoménu rodiči a dětmi. Jako výzkumná metoda bude zvolena interpretativní fenomenologická analýza, případně kombinovaná s případovými studiemi. Cílem práce bude prozkoumat tento fenomén z pohledu rodin, identifikovat strategie příprav i rozdílnosti v prožívání a reflektování celého fenoménu jednotlivými aktéry. |
Seznam odborné literatury |
GULOVÁ, Lenka, ŠÍP, Radim (eds.) Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013, 248 s. ISBN 978-80-247-4368-4. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, 408 s. ISBN 80-7367-040-0. ŘIHÁČEK, Tomáš, ČERMÁK, Ivo, HYTYCH, Roman a kol. Kvalitativní analýza textu: Čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 190 s., ISBN 978-80-210-6382-2. SMITH, Jonathan A., FLOWERS, Paul, LARKIN, Michael. Interpretative Phenomenological Analysis. Theory, Method and Research. UK: SAGE Publications, 2005, 232 s., ISBN 9781412908344. ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007, 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0. |