Storytelling jako přesvědčovací technika
Název práce v češtině: | Storytelling jako přesvědčovací technika |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Storytelling as a method of persuasion |
Klíčová slova: | storytelling|psychologie přesvědčování|příběhy|marketing|narativní paradigma |
Klíčová slova anglicky: | storytelling|psychology of persuasion|stories|marketing|narrative paradigm |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.11.2018 |
Datum zadání: | 08.11.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 29.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Storytelling, tedy vyprávění příběhů, má mnohaletou tradici, jež sahá až do pravěku. V současnosti se však z pouhého vyprávění příběhů stala marketingová strategie a účinná přesvědčovací technika. Bakalářská práce bude mapovat konkrétní případy využití storytellingu a jeho různé podoby. Literárně přehledová část se zaměří na celkové vymezení pojmu storytelling, příčiny jeho účinnosti a jeho využití v psychologii přesvědčování. V empirické části pak bude navržen design výzkumu, který bude zkoumat charakteristické znaky lidí, kteří jsou k storytellingu více senzitivní. Využití těchto poznatků se dá aplikovat do psychologie přesvědčování a propojit tak s literárně přehledovou částí. |
Seznam odborné literatury |
Aaker, D.: Aaker on Branding: 20 Principles that Drive Success. New York: Morgan James Publishing, 2014. Boyd, B.: On the origin of stories: Evolution, Cognition, and Fiction. United States of America: Library of Congress, 2009. Knaflic, C.N.: Storytelling with Data. A Data Visualization Guide for Business Professionals. New Jersey: Wiley, 2015. Neuhauser, P.C.: Corporate Legends 6-Lore: The Power of Storytelling as a Management Tool. Austin: TX PCN Associates, 1993. |