Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Storytelling jako přesvědčovací technika
Název práce v češtině: Storytelling jako přesvědčovací technika
Název v anglickém jazyce: Storytelling as a method of persuasion
Klíčová slova: storytelling|psychologie přesvědčování|příběhy|marketing|narativní paradigma
Klíčová slova anglicky: storytelling|psychology of persuasion|stories|marketing|narrative paradigm
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Marek Vranka
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.11.2018
Datum zadání: 08.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.11.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Mojmír Sedláček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Storytelling, tedy vyprávění příběhů, má mnohaletou tradici, jež sahá až do pravěku. V současnosti se však z pouhého vyprávění příběhů stala marketingová strategie a účinná přesvědčovací technika. Bakalářská práce bude mapovat konkrétní případy využití storytellingu a jeho různé podoby. Literárně přehledová část se zaměří na celkové vymezení pojmu storytelling, příčiny jeho účinnosti a jeho využití v psychologii přesvědčování.

V empirické části pak bude navržen design výzkumu, který bude zkoumat charakteristické znaky lidí, kteří jsou k storytellingu více senzitivní. Využití těchto poznatků se dá aplikovat do psychologie přesvědčování a propojit tak s literárně přehledovou částí.
Seznam odborné literatury
Aaker, D.: Aaker on Branding: 20 Principles that Drive Success. New York: Morgan James Publishing, 2014.

Boyd, B.: On the origin of stories: Evolution, Cognition, and Fiction. United States of America: Library of Congress, 2009.

Knaflic, C.N.: Storytelling with Data. A Data Visualization Guide for Business Professionals. New Jersey: Wiley, 2015.

Neuhauser, P.C.: Corporate Legends 6-Lore: The Power of Storytelling as a Management Tool. Austin: TX PCN Associates, 1993.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK