Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obraz exotických tanečnic v české literatuře dvacátých let 20. století
Název práce v češtině: Obraz exotických tanečnic v české literatuře dvacátých let 20. století
Název v anglickém jazyce: The Image of Female Exotic Dancers in Czech Literature during the Twenties
Klíčová slova: tanec|tanečnice|česká literatura|gender|postkolonialismus|intersekcionalita|mužský pohled|Josephine Baker|Mata Hari|Anita Berber
Klíčová slova anglicky: dance|female dancer|Czech literature|gender|postcolonialism|intersectionality|male gaze|Josephine Baker|Mata Hari|Anita Berber
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav české literatury a komparatistiky (21-UCLK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Václav Vaněk, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.11.2018
Datum zadání: 08.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.11.2018
Datum a čas obhajoby: 30.01.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. Mgr. Libuše Heczková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci bude zabývat tancem jakožto moderním kulturním fenoménem. Bude zkoumat taneční umění a obraz známých světových tanečnic v české literatuře z období dvacátých let a začátku třicátých let 20. století. Zaměří se jak na díla beletristická, tak na dobový tisk. Bude se tomuto umění věnovat rovněž v souvislosti s performovanou sexualitou a detabuizací nahoty při tanečních vystoupeních.
Seznam odborné literatury
BRAGANCEOVÁ, A. Mata Hari: prach v očích / Anne Braganceová, z francouzského originálu přeložila Alexandra Pflimpflová. Praha: Mladá fronta, 1997, 238 s.
BRODSKÁ Božena, Vašut Vladimír: Svět tance a baletu, AMU Praha 2004.
DĚJINY UMĚLECKÉ KULTURY, SPN Praha 1989.
DUNCANOVÁ, I. 1942. Tanec. Praha: Družstvo Dílo přátel umění a knihy.
GOLDBERG, R. Performance art: from futurism to the present, New York: Harry N. Abrams, 1988, 216 p.
GREBENÍČKOVÁ, R. Tělo a tělesnost v novověkém myšlení, Havlíčkův Brod: Prostor, 1997, 112 s.
HAMBLY, W. D.: Zaklínací tance primitivních národů. Přel. T. Vodička. 1934.
HANNA, J. L. Dance, sex and gender: signs of identity, dominance, defiace, and desire, Chicago: The University of Chicago Press, 1988, 311 s.
KLOUBKOVÁ, I. Výrazový tanec v ČSR, AMU, Praha 1989.
JENČÍK, J. Tanec a jeho vytváření. Praha, Zátiší, Knihy srdce i ducha, 1926. 32 s.
JŮZL, M. a kol. Dějiny umělecké kultury (II). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996. 341 s. ISBN 80-04-22193-9
KAMILOV, S. Taneční umění. Praha, 1932. 230 s.
LAMOTHE, KIEMERER L. Nietzsche’s Dancers. Isadora Duncan, Martha Graham, and the Revaluation of Christian Values, New York 2006.
MÜLDNER, J. Moderní tance: vznik, vývoj a kulturní význam tance. Praha, 1923. 148 s.
PROCTOR, T. M. Female intelligence: women and espionage in the First World War, New York: New York University Press, 2003, 200 s.
REY, J. Tanec a umění. Praha: 1942.
SIBLÍK, E. Tanec mimo nás i v nás: historické poznatky a estetické soudy. Praha: Václav Petr, 1937, 368 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK