Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Styl současných reklamních textů publikovaných na internetu
Název práce v češtině: Styl současných reklamních textů publikovaných na internetu
Název v anglickém jazyce: The Style of Contemporary Advertising Texts on the Internet
Klíčová slova: text reklamy|jazyk reklamy|styl reklamy|reklama na internetu|současná reklama
Klíčová slova anglicky: advertising text|language of advertisements|style of advertisements|advertisement on the internet|contemporary advertisement
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Petr Mareš, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.10.2018
Datum zadání: 01.11.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.11.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu zaměřenou zejména na stylistiku a content marketing. Soustředit se hlavně na tyto okruhy: Vývojové tendence jazyka marketingové komunikace. Vývojové tendence marketingového sdělení. Vývojové tendence délky marketingového textu.
2. Provést průzkum situace na trhu. Zaměřit se na získání odpovědí na tyto otázky:
Co všechno patří do tzv. marketingového mixu? Resp.: Kde všude se v dnešní době můžeme setkat s reklamními texty?
a) Jaké druhy marketingových textů máme podle média?
b) Jaké druhy marketingových textů máme podle délky textu?
c) Jaké druhy marketingových textů máme podle účelu textu?
d) Jaké druhy marketingových textů máme podle cílové skupiny?
e) Které rozdělení bude nejrelevantnější pro efektivní popis stylu a stylových rozdílů mezi jednotlivými druhy? (Předpokladem je, že rozdělení podle délky textu nebo v kombinaci délky textu a média.)
3. Vytyčit hlavní výzkumné otázky a teze s nimi spojené. Předběžně:
a) Jakými způsoby se texty snaží zaujmout recipienty?
b) Jaké přesvědčovací prvky jsou v nich použity?
c) Jaké další výrazné stylové (lexikální, morfologické, syntaktické aj.) prvky jsou zde užívány?
4. Provést výběr textů k analýze. Pro každý druh marketingového textu bude sesbírán reprezentativní vzorek autentických textů (veřejnosti volně dostupných). Vzorek bude vybrán napříč ostatními vyčleněnými skupinami (pokud zvolíme hlavní členění podle délky textu, vzorek bude vybrán napříč různými médii, cílovými skupinami a zastoupeny budou i texty s různým účelem).
5. Provést analýzu textů. Jednotlivé skupiny textů budou podrobeny lingvistické (stylistické) analýze, která se pokusí zodpovědět výzkumné otázky pro každou skupinu zvlášť. Dalším krokem bude generalizace výsledků, stanovení styčných bodů mezi jednotlivými skupinami.
6. Zhodnotit výsledky a formulovat závěry (potvrzení/vyvrácení tezí, úspěšnost analýzy, důvěryhodnost dosažených výsledků, limity výzkumu).
Seznam odborné literatury
ADAM, Robert, Ivana BOZDĚCHOVÁ, Robert DITTMANN et al: O jazyce bez hranic a další zajímavosti ze současného zkoumání češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2017. ISBN 978-80-7422-516-1.
COOK, Guy: The discourse of advertising. 2nd ed. New York: Routledge, 2001. ISBN 04-152-3455-7.
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ, Eva MINÁŘOVÁ: Současná stylistika. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
Čeština 2.0: Slovník, který tvoříte vy [online]. Praha: Martin Kavka, 2018 [cit.]. Dostupné z: https://cestina20.cz/slovnik/
Čeština doma a ve světě, 8, 2000, č. 3. ISSN 1210-9339.
ČMEJRKOVÁ, Světla, Jana HOFFMANNOVÁ, Eva HAVLOVÁ, eds.: Užívání a prožívání jazyka: k 90. narozeninám Františka Daneše. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1756-5.
ČMEJRKOVÁ, Světla, Jana HOFFMANNOVÁ, Jana KLÍMOVÁ, eds.: Čeština v pohledu synchronním a diachronním: stoleté kořeny Ústavu pro jazyk český. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2121-0.
ČMEJRKOVÁ, Světla: E-čeština. Čeština doma a ve světě, 14, 2006, č.1-4, s. 4-15. ISSN 1210-9339.
ČMEJRKOVÁ, Světla: Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-859-2775-6.
FILL, Chris, Sarah TURNBULL: Marketing communications: discovery, creation and conversations. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09261-4.
HALADA, Jan, ed.: Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5. 38
HOPKINSON, Chris: Communication strategies in text and talk. Ostrava: Faculty of Arts, University of Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-713-7.
HORŇÁKOVÁ, Michaela: Copywriting: Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
JANDOVÁ, Eva: Čeština na WWW chatu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2006. ISBN 978-80-7368-253-2.
KARLÍČEK, Miroslav a kol: Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARLÍK, Petr, Marek NEKULA, Jana PLESKALOVÁ, eds.: CzechEncy – Nový encyklopedický slovník češtiny [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2012–2018 [cit.]. Dostupné z: https://www.czechency.org/slovnik/
KARVAIOVÁ, Markéta: Současná reklama na alkohol. Praha, 2012. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Vedoucí práce prof. PhDr. Karel Šebesta, Csc.
KOTLER, Philip, Gary ARMSTRONG: Marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN: 978-80-247-0513-2.
KŘÍŽEK, Zdeněk, Ivan CRHA: Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4061-4.
LIŠKOVÁ, Michaela: Text a obraz v nových médiích. Čeština doma a ve světě, 14, 2006, č. 1–4, s. 50-53. ISSN 1210-9339.
NORRIS, Dan: Content Machine: Use Content Marketing to Build a 7-figure Business With Zero Advertising. Dan Norris, 2005. ISBN 978-09-954-0442-7.
PULIZZI, Joe: Epic Content Marketing: How to Tell a Different Story, Break Through the Clutter, & Win More Customers by Marketing Less. New York: MCGRAW-HILL Professional, 2013. ISBN 978-00-718-1989-3.
SÁLOVÁ, Anna: Kreativní copywriting. Brno: Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK