Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra
Název práce v češtině: Sebepojetí školní úspěšnosti u žáků s poruchou autistického spektra
Název v anglickém jazyce: The Academic Self-concept of a Pupils with an Autistic Spectrum Disorder
Klíčová slova: porucha autistického spektra|sebepojetí|akademické sebepojetí|školní úspěšnost|self-efficacy
Klíčová slova anglicky: Autism Spectrum Disorder|self-concept|academic self-concept|school success|self- efficacy
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.10.2018
Datum zadání: 31.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.11.2018
Datum a čas obhajoby: 27.05.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 27.05.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Téma diplomové práce je zaměřeno na sebepojetí školní úspěšnosti a akademické self-efficacy u dětí s poruchou autistického spektra ve školním prostředí. Vychází z poznatků vývojové, sociální a především pedagogické psychologie a speciální pedagogiky. Těžištěm práce bude tedy sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a možnosti rozvoje tohoto konceptu. Téma bude zpracováno na základě zahraniční a tuzemské literatury a současných výzkumů.
Výzkumný projekt si klade za cíl zmapovat sebepojetí školní úspěšnosti dětí s PAS a porovnávat ho s běžnou populací. Pro sběr dat výzkumného projektu bude využita metoda dotazování a semistrukturovaného rozhovoru. Výzkum by měl být užitečný pro školní praxi a podpořit inkluzi dětí s PAS.
Seznam odborné literatury
Bendová, P. (2011). Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole. Praha: Grada.
Bendová, P. & Zikl, P. (2011). Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada.
Boyd, B. (2016). Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem: 200 nápadů, rad a strategií. Praha: Portál.
Lang, R., Shogren, K. A., Machalicek, W., Rispoli, M., O'Reilly, M., Baker, S., & Regester, A. (2009). Video self-modeling to teach classroom rules to two students with Asperger's. Resarch In Autism Spectrum Disorders, 3(2), 483-488.
Myers, J. M. I., & Grandin, T. (2010). How to teach life skills to kids with autism or Asperger's. Arlington, Tex.: Future Horizons.
Thorová, K. (2016). Poruchy autistického spektra. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK