Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Errors in the use of articles in Czech advanced learner English
Název práce v češtině: Chyby v užívání členů v pokročilé žákovské angličtině českých studentů
Název v anglickém jazyce: Errors in the use of articles in Czech advanced learner English
Klíčová slova: žákovský jazyk|mluvený jazyk|chybová analýza|členy|reference
Klíčová slova anglicky: learner language|spoken language|error analysis|articles|reference
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.10.2018
Datum zadání: 24.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.10.2018
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:06.08.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kateřina Vašků, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jaký typ nominální reference je obzvláště problematický pro české pokročilé studenty angličtiny. Teoretická část popíše systém vyjadřování reference substantiv v angličtině za použití členů a dále shrne dosavadní výzkum užívání a chyb v užívání členů u studentů angličtiny jako cizího jazyka. Problematičnost v užívání členů bude stanovena na základě analýzy chyb v užívání členů v chybově označkovaném korpusu žákovské angličtiny LINDSEI_CZ.
Práce bude vypracována v anglickém jazyce.
Seznam odborné literatury
Biber, D. et al. Longman Grammar of Spoken and Written English. Harlow; New York: Pearson Education ESL, 1999.


Botley, S., & Uzar, R. (1998a). Higher quality data-driven learning through the testing of definite and indefinite articles. Presented at the Third Teaching and Language Corpora (TaLC’98), 24-27 July 1998, Keble College, Oxford, Oxford University.

Chuang, F.-Y. (2005). Article misuse: a neglected problem in Chinese EAP student writing. In S. Meena (Ed.), (pp. 25–33). Presented at the Proceedings of the 2nd International Online Conference on Second and Foreign Language Teaching and Research, Reading Matrix Inc.

Crompton, P. (2011). Article Errors in the English Writing of Advanced L1 Arabic Learners: The Role of Transfer. Asian EFL Journal, 1(13), 4–34.

Díez-Bedmar, M. B., & Pérez-Paredes, P. (2012). A cross-sectional analysis of the use of the English article system in Spanish learner writing. In Y. Tono, Y. Kawaguchi, & M. Minegishi (Eds.), Developmental and Crosslinguistic Perspectives in Learner Corpus Research (pp. 139–158). Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.


Dušková, L. et al. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006.

Han, N.-R., Chodorow, M., & Leacock, C. (2006). Detecting Errors in English Article Usage by Non-native Speakers. Natural Language Engineering, 12(2), 115–129. doi:10.1017/S1351324906004190


Huddleston, Rodney D.; Pullum, Geoffrey K.. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge University Press, 2002.

Kaneko, T. (2007). Why so many article errors? Use of articles by Japanese learners of English. Gakuen, 798, 1–16.


Leńko-Szymańska, A. (2012). The Role of Conventionalized Language in the Acquisition and Use of Articles by Polish EFL learners. In Y. Tono, Y. Kawaguchi, & M. Minegishi (Eds.), Developmental and Crosslinguistic Perspectives in Learner Corpus Research (pp. 83–104). Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins. Retrieved from https://pbn.nauka.gov.pl/works/229159

Narita, M. (2013). The use of articles in Japanese EFL learners’ essays. In Twenty Years of Learner Corpus Research. Looking Back, Moving Ahead. Proceedings of the First Learner Corpus Research Conference (LCR 2011) (pp. 357–366). Louvain-la-Neuve: Presses Universitaires de Louvain. Retrieved from http://www.uclouvain.be/445428.html


Osborne, J. (2004a). Articles and non-count nouns in learner English: perception and production. In B. Lewandowska-Tomaszczyk (Ed.), Practical Applications in Language and Computers (PALC 2003) (pp. 359–369). Frankfurt: Peter Lang.

Park, S. (2013). Testing the Interface Hypothesis: Acquisition of English Articles by Korean L2 Learners. In J. Cabrelli Amaro, T. Judy, & D. Pascual y Cabo (Eds.), Proceedings of the 12th Generative Approaches to Second Language Acquisition Conference (GASLA 2013) (pp. 155–161). Retrieved from http://www.lingref.com/cpp/gasla/12/abstract2992.html


Quirk, R. A Comprehensive grammar of the English language. University of Michigan: Longman, 1985.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK