Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci
Název práce v češtině: | Firemní kultura a vztah zaměstnance k organizaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Corporate culture and employee-organization relationship |
Klíčová slova: | Firemní kultura|commitment|vztah|zaměstnanec|organizace |
Klíčová slova anglicky: | Corporate culture|commitment|relationship|employee|organization |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Höschlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 10.10.2018 |
Datum zadání: | 10.10.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.11.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 27.05.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.05.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem |
Oponenti: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat dvěma oblastmi a tedy firemní kulturou organizace a vztahem zaměstnanců k organizaci. Tématy bude vývoj přístupů, pojetí a konceptů firemní kultury a představení současných typologií a modelů. Těžištěm teoretické části práce bude zmapování diagnostických možností měření firemní kultury, dostupných nástrojů a jejich psychometrických kvalit. V oblasti vztahu zaměstnanců k organizaci se práce zaměří na jednotlivé přístupy a modely definující vztah pracovníka a organizace, jeho specifické kategorie a ovlivňující faktory. V rámci empirické části práce bude předložena studie souvislostí mezi vnímanou firemní kulturou organizace a vztahu jejích zaměstnanců k ní. Výzkum bude orientován kvantitativně a k jeho realizaci bude použita některá ze standardizovaných metod určených k měření vnímaní firemní kultury a vztahu zaměstnance k organizaci. Výsledky výzkumu přinesou poznatky o vztahu těchto dvou oblastí, což lze využít k hlubšímu porozumění společnosti v otázce managementu kultury a jejích zaměstnanců. |
Seznam odborné literatury |
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Cameron, K.S., & Quinn, R.E. (2011). Diagnosing and changing organizational culture. Based on the competing values Framework. San Francisco: Jossey-Bass. Durkin, D. M. (2005). The loyalty advantage: essential steps to energize your company, your customers, your brand. New York: AMACOM. Hofstede, G. (2007). Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Linde. Lukášová, R. (2004). Organizační kultura: Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada. Meyer, J. P. &Allen N.J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. California: Sage Publications. Nakonečný, M. (2005). Sociální psychologie organizace: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Nový, I. (1993). Podniková kultura a identita. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. Zedeck, S. (2011). APA handbook of industrial and organizational psychology. Washington, DC: American Psychological Association. |