Swearing in English: Language Attitudes in L1 and L2 Speakers
Název práce v češtině: | Klení v angličtině: postoje vůči vulgarismům u mluvčích L1 a L2 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Swearing in English: Language Attitudes in L1 and L2 Speakers |
Klíčová slova: | klení|jazykové tabu|jazykový postoj|první jazyk|druhý jazyk |
Klíčová slova anglicky: | swearing|language taboo|language attitude|first language|second language |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav anglického jazyka a didaktiky (21-UAJD) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.10.2018 |
Datum zadání: | 09.10.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.08.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Ondřej Tichý, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá přístupy ke klení u mluvčích angličtiny jako L1 a L2. Na základě předešlého výzkumu byla vypracována výzkumná otázka: jak se přístupy ke klení liší u mluvčích angličtiny jako L1 a L2? Práce si klade za cíl tuto otázku zodpovědět, a to v kontextu mluvčích angličtiny v České republice. Výzkum bude mít podobu dotazníkového řešení provedeného na vzorku L1 a L2 mluvčích angličtiny. Teoretická část práce bude zaměřena na definice klíčových pojmů (např. klení, jazyková tabu, jazykové postoje, L1 a L2). Praktická část popíše výsledky výzkumu a statistickými postupy zhodnotí zaznamenané trendy. Práce bude vypracována v anglickém jazyce. |
Seznam odborné literatury |
Field, A. (2013) Discovering Statistics using SPSS. London: Sage publications. Hughes, G. (1991) Swearing: A Social History of Foul Language, Oaths and Profanity in English. Oxford: Blackwell. Chromý, J. (2014) Základy Sociolingvistiky Učební material pro studendy oboru Český jazyk a literatura. Praha: Karolinum. Jay, T. (1992) Cursing in America. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Jay, T. (2000) Why We Curse: a neuro-psycho-social theory of speech. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. Meyerhoff, M. (2011) Introducing Sociolinguistics. New York: Routledge. Mohr, M. ( 2013) Holy Sh*t: A Brief History of Swearing. Oxford: Oxford University Press. Trudgill, P. (2000) Introduction to Sociolinguistics. London: Penguin. Články: Cohen, A. D. (2016) ‘The teaching of pragmatics by native and nonnative language teachers: What they know and what they report doing.’ Studies in Second Language Learning and Teaching 6, 561-585. Dewaele, J.-M. (2016) ‘Self-reported frequency of swearing in English: do situational, psychological and sociobiographical variables have similar effects on first and foreign language users?’ Journal of Multilingual and Multicultural 38, 330 – 345. Fägrsten, K.B. (2007) “Swear word offensiveness.” Saarland Working Papers in Linguistics 1, 14-37. Finn, E. (2017) ‘Swearing: The good, the bad & the ugly.’ ORTESOL Journal 34, 17 – 26. Horan, G. (2013) ‘”You taught me language; and my profit on’t/Is, I know how to curse”: cursind and swearing in foreign language learning.’ Language and Intercultural Communication 13, 283-297. Liyanage, I. and T. Walker, B. Bartlett, Xuhong Guo (2015) ‘Accommodating taboo language in English language teaching: issues of appropriacy and authenticity.’ Language, Culture and Curriculum 28, 113–125. Mercury, R.-E. (1995) ‘Swearing: A "Bad" Part of Language; A Good Part of Language Learning.’ TESL Canada Journal 13, 28-36. Vingerhoets, J.J.M. (2013) ‘Swearing: A Biopsychosocial Perspective.’ Psychological Topics 22, 287-304. |