Fiktivní náboženství ve videohrách a jejich vliv na herní design
Název práce v češtině: | Fiktivní náboženství ve videohrách a jejich vliv na herní design |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Fictional Religions in Videogames and Their Influence on Game Design |
Klíčová slova: | Videohry|fiktivní náboženství|herní náboženství|herní design|herní mechaniky |
Klíčová slova anglicky: | Videogames|fictional religions|videogame religions|game design|videogame mechanics |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.10.2018 |
Datum zadání: | 01.10.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá fiktivními náboženstvími ve videohrách a jejich vlivem na herní design. Práce si klade za cíl odpovědět na otázku, jakým způsobem se fiktivní náboženství promítají do audiovizuálních prvků, narativních struktur a herních mechanik vybraných videoher. V teoretické části práce bude čtenář uveden do problematiky náboženství ve videohrách a seznámen s existujícím výzkumem na tomto poli. V praktické části práce bude provedena obsahová analýza reprezentativního vzorku videoher hlavních žánrů, vybraných podle popularity, respektive hodnocení na serveru Metacritic. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BAINBRIDGE, William Sims. EGods: faith versus fantasy in computer gaming. New York: Oxford University Press, c2013. ISBN 978-0199935833. BOGOST, Ian. Persuasive games: the expressive power of videogames. Cambridge, MA: MIT Press, c2007. ISBN 978-026-2026-147. CAMPBELL, Heidi a Gregory P GRIEVE. Playing with religion in digital games. Bloomington, IN: Indiana University Press, [2014]. ISBN 978-0-253-01253-1. CAMPBELL, Heidi. When religion meets new media. New York: Routledge, 2010. ISBN 978-041-5349-574. ŠISLER, Vit, Kerstin RADDE-ANTWEILER a Xenia ZEILER. Methods for studying video games and religion. New York, 2018. ISBN 978-1138698710. |