Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fiktivní náboženství ve videohrách a jejich vliv na herní design
Název práce v češtině: Fiktivní náboženství ve videohrách a jejich vliv na herní design
Název v anglickém jazyce: Fictional Religions in Videogames and Their Influence on Game Design
Klíčová slova: Videohry|fiktivní náboženství|herní náboženství|herní design|herní mechaniky
Klíčová slova anglicky: Videogames|fictional religions|videogame religions|game design|videogame mechanics
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.10.2018
Datum zadání: 01.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.10.2018
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá fiktivními náboženstvími ve videohrách a jejich vlivem na herní design. Práce si klade za cíl odpovědět na otázku, jakým způsobem se fiktivní náboženství promítají do audiovizuálních prvků, narativních struktur a herních mechanik vybraných videoher. V teoretické části práce bude čtenář uveden do problematiky náboženství ve videohrách a seznámen s existujícím výzkumem na tomto poli. V praktické části práce bude provedena obsahová analýza reprezentativního vzorku videoher hlavních žánrů, vybraných podle popularity, respektive hodnocení na serveru Metacritic.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BAINBRIDGE, William Sims. EGods: faith versus fantasy in computer gaming. New York: Oxford University Press, c2013. ISBN 978-0199935833.
BOGOST, Ian. Persuasive games: the expressive power of videogames. Cambridge, MA: MIT Press, c2007. ISBN 978-026-2026-147.
CAMPBELL, Heidi a Gregory P GRIEVE. Playing with religion in digital games. Bloomington, IN: Indiana University Press, [2014]. ISBN 978-0-253-01253-1.
CAMPBELL, Heidi. When religion meets new media. New York: Routledge, 2010. ISBN 978-041-5349-574.
ŠISLER, Vit, Kerstin RADDE-ANTWEILER a Xenia ZEILER. Methods for studying video games and religion. New York, 2018. ISBN 978-1138698710.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK