Etický rozměr content marketingu na sociálních sítích
Název práce v češtině: | Etický rozměr content marketingu na sociálních sítích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The ethical dimension of content marketing on social networks |
Klíčová slova: | etika|informační etika|sociální sítě|infosféra|marketingová etika|business etika|počítačová etika|etický rámec|content marketing|aplikovaná etika|Reddit |
Klíčová slova anglicky: | ethics|Informational Ethics|social networks|infosphere|marketing ethics|business ethics|computer ethics|ethical framework|content marketing|applied ethics|Reddit |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Viktor Švamberk - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.10.2018 |
Datum zadání: | 01.10.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.10.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 08.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Ing. Petr Koubský, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je analyzovat a kriticky zhodnotit vztah mezi content marketingovou praxí na sociálních sítích a principy etického marketingu. Teoretická část práce stručně shrne historický vývoj content marketingu a představí důležité koncepty teorie etiky marketingu, které budou zasazeny do kontextu prostředí sociálních sítí. Postihnuto bude také prolínání komerčního a autentického obsahu v tomto prostředí a to kritickým rozebráním a komparací současné praxe marketérů na hlavních sociálních sítích. V rámci praktické části bude vytvořena případová studie v prostředí komunitní sociální sítě Reddit. Pozornost bude věnována zjm. možnostem a limitům nepřiznané marketingové činnosti, takové identifikované projevy budou analyzovány a následně budou vyhodnoceny i jejich širší etické implikace a možné důsledky.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BAKER, Mallen. Marketing Responsibly: Addressing the Ethical Challenges, Institute of Business Ethics, 2006, ISBN: 0956218318 / 9780956218315
MCKINLEY, Mary M. Ethics in Marketing and Communications: Towards a Global Perspective , Palgrave Macmillan, 2012 ISBN 978-0-230-36714-2 SHELBY, D. Hunt, VITTELL, Scott. The General Theory of Marketing Ethics: A Revision and Three Questions, Journal of Macromarketing, Volume: 26 issue: 2, p 143-153, 2006 MASSANARI, Adrienne L. Participatory Culture, Community, and Play: Learning from Reddit, Peter Lang Publishing Inc, 2015, ISBN 10:143312677X ISBN 13: 9781433126772 |