Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Etický rozměr content marketingu na sociálních sítích
Název práce v češtině: Etický rozměr content marketingu na sociálních sítích
Název v anglickém jazyce: The ethical dimension of content marketing on social networks
Klíčová slova: etika|informační etika|sociální sítě|infosféra|marketingová etika|business etika|počítačová etika|etický rámec|content marketing|aplikovaná etika|Reddit
Klíčová slova anglicky: ethics|Informational Ethics|social networks|infosphere|marketing ethics|business ethics|computer ethics|ethical framework|content marketing|applied ethics|Reddit
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Viktor Švamberk - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.10.2018
Datum zadání: 01.10.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.10.2018
Datum a čas obhajoby: 08.06.2020 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 08.06.2020
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Ing. Petr Koubský, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analyzovat a kriticky zhodnotit vztah mezi content marketingovou praxí na sociálních sítích a principy etického marketingu. Teoretická část práce stručně shrne historický vývoj content marketingu a představí důležité koncepty teorie etiky marketingu, které budou zasazeny do kontextu prostředí sociálních sítí. Postihnuto bude také prolínání komerčního a autentického obsahu v tomto prostředí a to kritickým rozebráním a komparací současné praxe marketérů na hlavních sociálních sítích. V rámci praktické části bude vytvořena případová studie v prostředí komunitní sociální sítě Reddit. Pozornost bude věnována zjm. možnostem a limitům nepřiznané marketingové činnosti, takové identifikované projevy budou analyzovány a následně budou vyhodnoceny i jejich širší etické implikace a možné důsledky.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
BAKER, Mallen. Marketing Responsibly: Addressing the Ethical Challenges, Institute of Business Ethics, 2006, ISBN: 0956218318 / 9780956218315
MCKINLEY, Mary M. Ethics in Marketing and Communications: Towards a Global Perspective , Palgrave Macmillan, 2012 ISBN 978-0-230-36714-2
SHELBY, D. Hunt, VITTELL, Scott. The General Theory of Marketing Ethics: A Revision and Three Questions, Journal of Macromarketing, Volume: 26 issue: 2, p 143-153, 2006
MASSANARI, Adrienne L. Participatory Culture, Community, and Play: Learning from Reddit, Peter Lang Publishing Inc, 2015, ISBN 10:143312677X ISBN 13: 9781433126772
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK