Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příčiny a psychosociální důsledky feminizace českého školství
Název práce v češtině: Příčiny a psychosociální důsledky feminizace českého školství
Název v anglickém jazyce: Causes and psychosocial consequences of feminisation of Czech schools
Klíčová slova: feministická pedagogika|feminizace školství|vzdělávání žen|učitelské povolání|ženské hnutí
Klíčová slova anglicky: feminist pedagogy|feminisation of education|education of women|teaching profession|women's movement
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.09.2018
Datum zadání: 14.09.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.10.2018
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.09.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce Feministická pedagogika – vývoj a současný stav se soustředí na zmapování základní bodů v přechodu učitelského povolání z mužů na ženy v posledních sto padesáti letech. První část je věnována stručnému nástinu emancipačních procesů 19. století a vývoji vzdělávání žen s ohledem na učitelské povolání. Pozornost je více věnována současné situaci, která je charakterizována vysokou feminizací školství. Proto se ve druhé části práce zabývá psychosociálními důsledky feminizace školství, problematikou genderu ve vzdělávání a konečně feministickou pedagogikou. Cílem práce je nalézt ve feministické pedagogice momenty, které mohou mít vliv na dosud především negativní vnímání feminizace školství.
Seznam odborné literatury
ACCARDI, Maria. Feminist Pedagogy for Library Instruction [online]. Library Juice Press, 2010 [cit. 2018-09-23]. Dostupné z: http://ebookcentralproquest.com/lib/cuni/detail.action?cocID=3328244
BENDL, Stanislav. Feminizace školství a její pedagogické konsekvence. Pedagogická orientace. 2002,2002(4), 19-35. ISSN 1211-4669.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.
GOBYOVÁ, Jitka. Feminizace ve školství. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1994. ISBN 80-211-0205-5.
HAŠKOVÁ, Hana. Rovné příležitosti mužů a žen při slaďování práce a rodiny?. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2003. ISBN 80-733-0048-6.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
SMETÁČKOVÁ, Irena, ed. Stínová zpráva o stavu genderové rovnosti v České republice v roce 2015. Praha: Česká ženská lobby, 2015. ISBN 978-80-260-9160-8.
SMETÁČKOVÁ, Irena a Klára VLKOVÁ. Gender ve škole: příručka pro vyučující předmětů občanská výchova, občanská nauka a základy společenských věd na základních a středních školách. Praha: Otevřená společnost, 2005. ISBN 80-903-3312-5.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK