Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Název práce v češtině: | Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A Cyber-bullying against the Teacher and Possibilities of its Prevention |
Klíčová slova: | kyberšikana|kyberšikana učitele|primární prevence |
Klíčová slova anglicky: | cyberbullying|cyberbullying against teacher|primary prevention |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.09.2018 |
Datum zadání: | 06.09.2018 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 20.09.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2019 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.09.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Kateřina Morávková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat tématem kyberšikany učitele žáky a tím, zda programy primární prevence ovlivňují vnímání žáků o této problematice. Obsahem literárně přehledové části bude vymezení kyberšikany a její aktuální výskyt v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného učitele a také současné podoby vybraných preventivních programů v této oblasti. Návrh výzkumu se bude opírat o informace uvedené v první části práce a jeho cílem bude zjistit, jak preventivní programy ovlivňují vnímání a přemýšlení žáků o kyberšikaně vůči učiteli a zda žáci uvažují o této problematice jako o závažném a nepřijatelném jevu. Výzkumnou metodou bude dotazník a výzkumným vzorkem budou žáci druhého stupně základních škol. Výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele. |
Seznam odborné literatury |
Černá, A. (2013). Kyberšikana. Praha: Grada. Kopecký, K. & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research. Informatics in Education, 16(1), 103- 119. Dostupné z https://search.proquest.com/docview/1923789712/EE0230FFAF4245FDPQ/14?accountid=35514 Kopecký, K. (2015). Specifické rysy kyberšikany u českých dětí v kontextu systému všeobecné primární prevence. E- pedagogium, 3, 71- 82. Dostupné z file:///D:/Downloads/e-Pedagogium_3-2015online.pdf. MŠMT (2016). Metodický pokyn k prevenci a řešení šikany na školách. Praha. MŠMT. Roggers, V. (2011). Kyberšikana. Praha: Portál. |