Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Název práce v češtině: Učitel v roli oběti kyberšikany a možnosti prevence tohoto jevu
Název v anglickém jazyce: A Cyber-bullying against the Teacher and Possibilities of its Prevention
Klíčová slova: kyberšikana|kyberšikana učitele|primární prevence
Klíčová slova anglicky: cyberbullying|cyberbullying against teacher|primary prevention
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.09.2018
Datum zadání: 06.09.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.09.2018
Datum a čas obhajoby: 06.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.09.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Kateřina Morávková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat tématem kyberšikany učitele žáky a tím, zda programy primární prevence ovlivňují vnímání žáků o této problematice.
Obsahem literárně přehledové části bude vymezení kyberšikany a její aktuální výskyt v České republice i jinde ve světě. Dále bude tato část popisovat možnosti prevence ze strany samotného učitele a také současné podoby vybraných preventivních programů v této oblasti.
Návrh výzkumu se bude opírat o informace uvedené v první části práce a jeho cílem bude zjistit, jak preventivní programy ovlivňují vnímání a přemýšlení žáků o kyberšikaně vůči učiteli a zda žáci uvažují o této problematice jako o závažném a nepřijatelném jevu. Výzkumnou metodou bude dotazník a výzkumným vzorkem budou žáci druhého stupně základních škol. Výsledky by mohly přispět ke zlepšení programů primární prevence a většímu zaměření na tuto problematiku ze strany školy a učitele.
Seznam odborné literatury
Černá, A. (2013). Kyberšikana. Praha: Grada.

Kopecký, K. & Szotkowski, R. (2017). Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research. Informatics in Education, 16(1), 103- 119. Dostupné z https://search.proquest.com/docview/1923789712/EE0230FFAF4245FDPQ/14?accountid=35514

Kopecký, K. (2015). Specifické rysy kyberšikany u českých dětí v kontextu systému všeobecné primární prevence. E- pedagogium, 3, 71- 82. Dostupné z file:///D:/Downloads/e-Pedagogium_3-2015online.pdf.

MŠMT (2016). Metodický pokyn k prevenci a řešení šikany na školách. Praha. MŠMT.

Roggers, V. (2011). Kyberšikana. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK